کد خبر: ۳۷۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

نباید سوال از رئیس جمهور مطرح می شد

دکتر قادری با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور توسط نمایندگان مجلس اظهار داشت: من از منتقدان دولت هستم، ولی جزء امضاء کنندگان طرح نبوده ام.

به گزارش خبرنگار مجلس شیرازه، دکتر قادری نماینده مردم شیراز به سوالاتی در خصوص مسایل مهم اقتصادی و سیاسی کشور پاسخ داد.

دکتر قادری با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور توسط نمایندگان مجلس اظهار داشت: من از منتقدان دولت هستم، ولی جزء امضاء کنندگان طرح نبوده ام. وی با اشاره به اینکه نباید در زمان کنونی که تا پایان کار دولت چند ماهی بیشتر نمانده این طرح از سوی نمایندگان مطرح می شد، گفت: اگر سوالی از سوی نمایندگان پرسیده شده دیگر نباید امضاء پس گرفته شود و حتی اگر یک نماینده هم امضایش را پس نگرفته باشد باید سوال مطرح شود.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر این نکته که نباید در اذهان عمومی چنین برداشت شود که مجلس با دولت زد و بند کرده است اذعان داشت: برخی از نمایندگان نباید کوتاه می آمدند و بایستی اجازه نداد با جوسازی فضای جامعه به هم بریزد.

قادری در ادامه به تلاش برای اصلاح آئین نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: قرار بر این است که براساس این اصلاحیه نمایندگانی که طرح سوال را امضاء کرده اند دیگر نتوانند امضاء خود را پس بگیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این حرکت خلاف مطالبات رهبر انقلاب بوده یا نه گفت: ایشان تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده اند و مجلس در راستای وظیفه قانونی خود عمل می کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی سیاست های اقتصادی دولت را کاملا غلط دانست و بروز مشکلات فعلی را افزایش نقدینگی و در سال های بعد تزریق دلار حاصل از فروش نفت آن هم با نرخ ثابت به بانک مرکزی به بهانه افزایش قدرت پول ملی ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: این روند باعث شد که جهت تجارت به جای تولید، بیشتر به سمت واردات برود که این مسئله تورم و مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است. وی افزود: می بایست پول حاصل از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می شد تا بخش خصوصی فعال تر و زمینه رقابت در این بخش فراهم می آمد تا دولت نیز پروژه های خود را بهتر از گذشته اجرا کند.

قادری ثابت نگه داشتن قیمت دلار و حرکت جهشی آن بعد از تحریم ها و کاهش فروش نفت را یکی از زمینه های بروز مشکلات دانست و گفت:  این کار باعث شد بسیاری از طرح هایی که به آن امیدوار بودیم مثل هدفمند کردن یارانه ها زیر سوال برود و به جای اول خودمان برگردیم.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دو مساله سیاست های غلط اقتصادی دولت و وجود تحریم ها مشکلات اقتصادی کشور را رقم زده است در خصوص راه برون رفت از مشکلات کشور گفت: گرچه بنده بعید می دانم سیاست های دولت – به خاطر ضعف کارشناسان و بدنه آن - اصلاح شود و دوری دولت از مجلس دلیل فشار به دولت می شود که در نتیجه فضا متشنج می شود. اما باید سعی کرد پیغام به آن طرفی ها ندهیم و دشمن را شاد نکنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱
0
چگونه است که منتقد دولت هستید و لی جزء امضاء کنندگان طرح نبودید؟ مگر حاصل کار این دولت جز خرابی چه چیزی بوده است؟