کد خبر: ۳۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

استفاده از برخی ابزارها در عزاداری‌ها سبقه تاریخی ندارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم گفت: استفاده از برخی ابزارها در عزاداری‌ها سبقه معنوی و ریشه تاریخی ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدرضا حسینی اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان داشتن روحیه اخلاص، همدلی، وحدت، ایثار و فداکاری است و نباید بگذاریم عده‌ای سودجو حرکت هیئت‌ها را به سمت و سویی غیر از عزاداری کشیده و باعث از بین رفتن ارزش عزاداری شوند.

وی با بیان اینکه عاشورا پیام رهایی از ظلم است، افزود: کسانی که عاشورا را کلاس درس خود قرار دهند آزادگی را پیشه زندگی خود کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم با بیان اینکه آوردن ساز، علم در عزاداری‌ها سبقه معنوی و ریشه تاریخی ندارد، ابراز داشت: رعایت حقوق مردم، رعایت نظم و پاکیزگی در طول مسیر عزاداری، دوری از خرافات و عدم استفاده از طبل‌ها و علم‌هایی که دور از هرگونه سندیت بوده از جمله کارهایی است که باید مورد توجه هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی بیان داشت: گاهی در عزاداری‌ها روضه‌هایی که خوانده می‌شود و یا سخنانی که گفته می‌شود واقعیت و وجود خارجی ندارد و اگر به هر دلیلی در مراسم عزاداری از سوی مداح، سخنران و یا صاحب مجلس دروغ گفته شود، این از مصادیق حرکات ضد اخلاقی است.

حسینی خاطرنشان کرد: کسی که به قیام و تبیین حادثه عاشورا می‌پردازد باید اطلاعات کاملی نسبت به مسائل آن زمان و حتی شرایط اجتماعی معاصر داشته باشد تا بتوانند آن حادثه عظیم را بیان کند.

 

نظرات بینندگان