کد خبر: ۳۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱

عدم شخصیت حرفه‌ای بازیکنان عامل شکست بود

مربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: عدم شخصیت حرفه‌ای بین بازیکنان عامل شکست از کره جنوبی و حذف از گردونه مسابقات بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس مسعود مقیم امروز در شیراز اظهار داشت: در دیدار مرحله یک‌چهارم مسابقات قهرمانی آسیا ناباورانه مقابل کره جنوبی شکست خوردیم و بازیکنان ما در این بازی در حد و اندازه خود بازی نکردند.

وی افزود: طی دو سال گذشته اردوها و تورنمنت‌های تدارکاتی بسیاری پشت سر گذاشتیم اما در روز نتیجه‌گیری نتوانستیم قابلیت‌های‌مان را نمایش بدهیم.

مربی تیم ملی فوتبال جوانان بیان کرد: به عنوان یکی از اعضای کادر فنی از تمام مردم ایران به خاطر این ناکامی بزرگ عذرخواهی می‌کنم.

مقیم در مورد علت‌های این شکست تصریح کرد: ضعف شخصیتی و ظرفیتی بازیکنان و احساساتی بازی کردن در مقابل تیم حرفه‌ای کره جنوبی ما را از رسیدن به جام جهانی دور نگه داشت.

وی خاطرنشان کرد: نتایج عالی در دیدارهای تدارکاتی و درخشش در دور مقدماتی انتظارات کارشناسان و مردم را از تیم بالا برد و بازیکنان دچار غرور شدند.

این مربی فوتبال پایه در ادامه گفت: با تجربه چند ساله مربی‌گری در رده‌های پایه با شخصیت و رفتار بازیکنان جوان کشورمان آشنایی کامل دارم و قبل از بازی نکات لازم را به بازیکنان گوشزد کرده بودیم.

مربی تیم ملی فوتبال جوانان ابراز داشت: کادر فنی نیز در این شکست مقصر بوده و موجب ناراحتی و قهر مردم با فوتبال شده است.

وی اضافه کرد: باید کارشناسان و پیشکسوتان مجرب فوتبال به کمک فدراسیون بیایند و به طور زیربنایی و اساسی مشکلات فوتبال ریشه‌یابی و درمان شود.

مقیم تصریح کرد: در سال‌های نه چندان دور بازیکنان بزرگی از فوتبال کشورمان در لیگ‌های خارجی حضور داشتند اما اکنون به دلیل نبود شخصیت حرفه‌ای و عدم تناسب با فرهنگ روز دنیا تعداد این بازیکنان روز به روز کمتر می‌شود.

مربی تیم ملی فوتبال جوانان اظهار داشت: دیدار با کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم ما دو نیمه متفاوت داشت.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده کارشناسان فوتبال آسیا ما در نیمه نخست تیم برتر میدان بودیم و اگر از موقعیت‌ها به خوبی استفاده می‌کردیم با اختلاف چند گل بازی را می‌بردیم.

مقیم اضافه کرد: اما در نیمه دوم شرایط به کلی تغییر کرد و بازیکنان ما در کار گروهی خوب عمل نکردند و حتی در موقعیت‌های صد در صدی به یار خودی پاس نمی‌دادند.

مربی تیم ملی فوتبال جوانان در پایان گفت: باشگاه‌های فوتبال ایران به رده‌های پایه بی‌توجه هستند و مدیران باشگاه‌ها نتیجه‌گرایانه می‌اندیشند و به کار اساسی که بازیکن‌سازی و ساختن پشتوانه برای تیم ملی است توجهی ندارند.

به گزارش فارس، مسعود مقیم بازیکن سابق تیم برق شیراز از سال 1376 کار مربی‌گری را در تیم مرصاد در لیگ دسته دو کشور شروع کرد.

وی از سال 1380 به عنوان مربی تیم ملی نونهالان انتخاب شد و تا سال 1388 در رده‌های 14و 15 و 16 و 18 ساله‌ها مربی‌گری کرد.

مقیم در آخرین تجربه مربی‌گری تیم‌های ملی پایه با تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و با شکست ایران مقابل کره جنوبی و اتمام قراردارد به شیراز بازگشت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان