کد خبر: ۳۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۱

بسیجیان هنرمندان واقعی هستند

مسئول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان فارس گفت: بسیجیان هنرمندان واقعی جامعه هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس پوریا منتظر امروز در شیراز اظهار داشت: موسیقی سنتی ایران همواره ارتباط عمیق خود را با ارزش‌های جامعه حفظ کرده است.

مسئول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان فارس ابراز داشت: به دلیل راحتی موسیقی پاپ جوانان علاقه بیشتری به این موسیقی دارند اما این راحتی نباید کیفیت موسیقی را کاهش دهد.

وی گفت: موسیقی پاپ از امکانات مادی و تبلیغی بیشتری برخوردار است اما این امکانات نباید موسیقی سنتی را به انزوا بکشاند.

منتظر تصریح کرد: مسئولان حوزه موسیقی باید با سیاست‌های حمایتی خود شرایطی فراهم کنند تا موسیقی سنتی به روزهای اوج خود برگردد.

مسئول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان فارس ادامه داد:‌ رسانه‌ها در معرفی موسیقی فاخر و ارزشمند نقش بسزایی دارند و می‌توانند با انعکاس مطالب خود مانع بروز موسیقی نازل شوند.

وی افزود: موسیقی تنها جنبه منفی ندارد بلکه ما شاهد تولید آثار ارزشی در کشورمان هستیم که با زبان هنر اصول و اعتقادات را منعکس می‌کنند.

منتظر با اشاره به اینکه هنرمندان واقعی بسیجیان بوده که در حوزه‌های مختلف حافظ ارزش‌های نظام هستند، خاطرنشان کرد: باید الگوی هنرمندان جامعه در تمام شاخه‌های هنری شهیدان باشند که از مهمترین سرمایه زندگی خود برای آرامش جامعه گذشتند.

مسئول انجمن آواها و نواها بیان کرد: آثاری که در دوران دفاع مقدس در حوزه موسیقی تولید شد نماد ایثار و اعتقاد هنرمندانی است که از رزمندگان الگو گرفتند.

وی گفت: جوانان ایران اسلامی فطرتی خداجو دارند و اجازه نمی‌دهند مسیر هنر به سمتی کشیده شود که دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال آن هستند.

منتظر خاطرنشان کرد: توجه به مطالعات علمی در حوزه موسیقی از نیازهای اصلی جامعه است و نباید این تصور ایجاد شود که هر کس با گذراندن دوران مبتدی موسیقی می‌تواند خود را استاد بنامد.

مسئول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان فارس در پایان گفت: در تولید یک اثر موسیقی باید به شعر آن توجه شود زیرا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پیشینه ادبیات آن از بسیاری کشورها قدیمی‌تر و درخشان‌تر است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان