کد خبر: ۳۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۱

220 دانش آموز دختر لامردی به مناطق عملیاتی اعزام شدند

بیش از 220 نفر از دانش آموزان دختر سراسر شهرستان لامرد در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند

به گزارش شیرازه به نقل از لامرود بیش از 220 نفر از دانش آموزان دختر سراسر شهرستان لامرد در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

 مراسم بدرقه این دانش آموزان با سخنرانی ابراهیم صفری رئیس اداره آموزش و پرورش و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مدیران آموزش و پرورش و معلمان در سالن شهید نعیمی برگزار شد.

این تعداد دانش‌آموز در قالب پنج دستگاه اتوبوس به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب بازدید خواهند کرد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع‌مقدس است که حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی آنها با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

اعزام دانش‌آموزان  به مناطق سابق جنگی در واقع خط بطلانی بر توطئه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و یکی از برنامه‌های فرهنگی عمیق و تأثیر‌گذار است.

 

یکی از مباحث درسی دانش‌آموزان کتاب آمادگی دفاعی است که آنها حرکت‌های تاکتیکی و آمادگی را به صورت عملی در طول اقامت خود در این مناطق فرا خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز بعنوان راوی این عزیزان را همراهی خواهند کرد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان