کد خبر: ۳۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۱

الحاق روستاهای گویم و دوکوهک به شهر شیراز

فرماندار شیراز گفت: روستاهای گویم و دوکوهک به شهر شیراز ملحق شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین کلاه خبر از الحاق دو روستا از بخش مرکزی به شهر شیراز داد و اظهار داشت: بند سوم ماده دوم قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب چهارم آذر ماه سال 89 در 11 اسفند ماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسیده است.

وی افزود: در این قانون اعلام شده که «تمام روستاهایی که در حریم شهرها قرار دارند با تشخیص و درخواست فرماندار آن شهرستان به شهر مربوطه الحاق می‌شوند».

فرماندار شیراز اضافه کرد: همچنین به استناد رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری کشور و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورد طرح جامع و تفصیلی شهر شیراز دو روستای گویم و دوکوهک به این شهر الحاق می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد و نیز ابلاغیه استاندار فارس و همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز روستاهای گویم و دوکوهک از توابع بخش مرکزی به شیراز الحاق شده‌اند.

زرین کلاه ادامه داد: شهرداری شیراز از امروز دوشنبه ششم این ماه موظف است بر ساخت و سازهای درون این مناطق نظارت کافی داشته باشد و از هرگونه اقدام غیرمجاز جلوگیری کند.

فرماندار شیراز در ادامه گفت: همچنین با توجه به الحاق انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته شهرداری شیراز تمام خدمات شهری را به ساکنان این مناطق ارائه می‌کند و در این راستا از این به بعد تمام قوانین و مقررات مربوط به شهر شیراز در این مناطق اعمال می‌شود.

نظرات بینندگان