کد خبر: ۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۱

احداث پارک تفریحی، رفاهی و تجاری میرزا کوچک خان جنگلی

شهردار قیروکارزین از احداث پارک میرزا کوچک خان جنگلی پس از 38 سال خبر داد و گفت: شهرداری آماده استقبال از سرمایه‌گذاران در این پروژه تفریحی، رفاهی و تجاری است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد سکوت اظهار داشت: توجه به مدیریت فضای سبز در زندگی شهری، موضوعی است که بیش از هر چیز دیگر در شهرها و شهرسازی مورد توجه محققان شهری قرار گرفته و اهمیت رو به افزایش فضای سبز در برنامه‌های رشد و توسعه شهری مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز به دلیل زیباسازی شهرها از یک سو و مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان از سوی دیگر، در برنامه‌ریزی‌های شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است افزود: پارک‌ها از نظر فیزیکی و زیبایی‌شناختی سهم عمده‌ای در مناطق شهری دارند و می‌توان از آنها برای ایجاد مشارکت‌های جدید و تقویت روحیه جوامع و همچنین کاربری‌های تجاری نیز استفاده کرد.

شهردار شهر قیر با اشاره به اینکه پارک میرزا کوچک خان جنگلی که از سال 53 و با افتتاح شهر جدید قیر پروژه احداث آن مطرح و مکان آن مشخص شده بود تصریح کرد: با گذشت 38 سال و به دلیل عدم اختصاص اعتبار و کمبود بودجه تاکنون هیچ اقدامی در مورد احداث آن صورت نگرفته بود.

این مقام مسئول از آغاز عملیات احداث پارک میرزا کوچک خان جنگلی قیروکارزین خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر طرح این پارک به صورت علمی تهیه و 200 میلیون ریال بابت مطالعه طرح و همچنین یک‌میلیارد ریال برای شروع نخستین فاز آن پیش‌بینی و اختصاص داده شده است.

سکوت با اشاره به ویژگی‌های این پارک بزرگ، ابراز داشت: این پارک دارای کاربری‌های مختلف از جمله شهر بازی، غرفه‌های تجاری، تفریحی، نمایشگاهی و مجموعه‌های ورزشی است.

وی در پایان افزود: با توجه به چند منظوره بودن پروژه و همچنین قرار گرفتن در یکی از بهترین نقاط شهر، شهرداری قیر آماده استقبال از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این طرح بزرگ است تا ضمن سوددهی برای آنان، شهروندان نیز از امکانات تفریحی، رفاهی و تجاری این پارک استفاده کنند.

 

برچسب ها: پارک ، قیروکارزین ، شیرازه
نظرات بینندگان