کد خبر: ۳۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱

دستگاه‌ها آثار هنرمندان را خریداری کنند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: دستگاه‌ها درصدی از بودجه‌های فرهنگی خود را برای خرید و حمایت از آثار هنرمندان ارزشی اختصاص دهند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حجت حسنی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه تجسمی بسیج هنرمندان فارس در شیراز اظهار داشت: حمایت از هنر، حمایت از فرهنگ است به ویژه آثاری که با موضوعات دینی، مذهبی و عاشورا ارائه شده و ارزش معنوی فراوانی دارد.

وی افزود: این چهارمین جشنواره از این دست بود و به اعتقاد کارشناسان، آثاری که در آن ارائه شد کیفیت بالایی داشت و دستگاه‌ها می‌توانند کارمندان و افراد خانواده کارکنان خود را برای دیدن آثار هنرمندان بسیجی ترغیب کنند.

حسنی ادامه داد: 231 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 90 اثر آن در بخش رقابتی جشنواره بود و 100 اثر برای ارائه در نمایشگاه برگزیده شد.

وی ابراز داشت: فراخوان این جشنواره آبان ماه سال جاری با موضوعات قرآن کریم، انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری، عدالت و ظلم‌ستیزی، ایثار و شهادت، سومین حرم اهل بیت (ع)، حمایت از تولید ملی و محرم و آیین‌های عزاداری اعلام شده بود.

به گفته وی، جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در چهار بخش رقابتی شامل خوش‌نویسی، گرافیک، نقاشی و کاریکاتور و بخش غیررقابتی نقاشی روی چوب، شیشه، معرق و چاپ روی پارچه برگزار می‌شود.

حسنی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد آثار ارسال شده از شیراز، جهرم و استهبان بود.

به گفته وی، این نمایشگاه نشان داد که شیراز در زمینه هنرهای تجسمی جایگاه والایی دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه ترکیبی از فعالیت هنرمندان با تجربه و نسل جوان در عرصه‌های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و خوشنویسی است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در فرهنگ‌سرای هنر بوستان بعثت از ساعت 9 صبح تا 12 و از ساعت چهار بعد از ظهر تا هفت عصر آماده بازید عموم است.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در شب 30 آذر ماه جاری برگزار و در هر بخش سه برگزیده اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح این نمایشگاه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان