کد خبر: ۳۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱

سرانه فضای مطالعه در مرودشت 80 سانتی‌متر است

فرماندار مرودشت گفت: میانگین سرانه فضای کتابخانه‌ای برای هر ۱۰۰ نفر در کشور دو مترمربع اما در این شهرستان 80 سانتی‌متر است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی صبح امروز در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران امور کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های رشد فرهنگی و توسعه هر جامعه اهمیت به مطالعه است و اینکه هر خانواده روزانه چه زمانی را به کتاب خواندن اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در کنار رشد اقتصاد و صنعت، رشد فرهنگی نیز نیاز است تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم اجتماعی در جوامع، رشد فرهنگی در کنار رشد اقتصادی است که با تلفیق هر دو می‌توان به توسعه و سلامت اقتصادی جامعه دست پیدا کرد که در این راستا لازم است نگاه مسئولان استانی برای افزایش سرانه فضای مطالعه، توسعه کتابخانه‌ها و تعداد کتب نسبت به دومین شهر بزرگ استان فارس ویژه باشد.

فرماندار مرودشت تجهیز و به روز شدن کتابخانه‌ها به کتب مختلف را عاملی برای تقویت زیرساخت‌های لازم و ایجاد شور و نشاط و انگیزه در حوزه کتابخوانی و افزایش هرچه بیشتر سرانه مطالعه در شهرستان را از برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: به یقین با این انگیزه و رویکرد می‌توان به محتویات غنی علمی و ارزشی، در رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه دست پیدا کرد.

در ادامه رئیس کتابخانه‌های عمومی مرودشت تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرستان را 20هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مصطفی روزگار افزود: در حال حاضر 100 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی این شهرستان وجود دارد که طی یک سال گذشته 56 هزار جلد از آن امانت داده شده که رشد 32 درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

وی آمار کل کتابخانه‌های مرودشت را 14 کتابخانه و زیربنای کل آنها را 3 هزار مترمربع به صورت استفاده مفید اعلام و تصریح کرد: در این شهرستان 13 کتابخانه به صورت عمومی اداره می‌شود که یک کتابخانه مشارکتی در روستای سیوند با زیربنای 120 مترمربع و با اعتبار 60 میلیون تومان در حال ساخت بوده که امید است در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان