کد خبر: ۳۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱

گازگرفتگی امسال در فارس تاکنون دو فوتی داشته است

 مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان این که بر اساس گزارش های دریافتی، گازگرفتگی امسال حداقل دو فوتی در این استان داشته است، به شهروندان توصیه کرد که توصیه های ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز از جمله گرمایشی را جدی بگیرند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، مهندس سعید مومنی افزود: یک مورد گازگرفتگی بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن قبل از مهرماه سال جاری ثبت شده که منجر به فوت دو نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که 11 مورد گازگرفتگی در سال گذشته ثبت شد و به فوت 13 نفر و مصدومیت چهار نفر منجر شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با ابراز امیدواری نسبت به کاهش سوانح ناشی از مصرف غیرایمن گاز طبیعی در سال جاری گفت: تا پایان مهرماه سال جاری، 27 مورد حادثه ناشی از انفجار و آتش سوزی ناشی از کاربردهای غیرایمن گاز ثبت شده است که فوت چهار نفر و مصدومیت نه نفر را به دنبال داشت.

مومنی یادآور شد که در طول سال گذشته، 34 مورد حادثه انفجار و آتش سوزی ناشی از رعایت نشدن موارد ایمنی در مصرف گاز گزارش شد که منجر به فوت دو نفر و مصدومیت 12 نفر شد.

این مقام مسوول در شرکت گاز استان در ادامه با اشاره به افزایش آمار گازگرفتگی در آستانه ورود به فصل سرما در هر سال، به شهروندان توصیه کرد که ضمن کنترل وضعیت خروجی دودکش ها و استفاده از کلاهک های H شکل برای جلوگیری از بازگشت پسماند گاز مصرف شده به داخل محیط خانه، محل اتصال شیلنگ های گاز به بخاری را حتما با کف صابون آزمایش و از نداشتن نشتی اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار کرد: باید دودکش بخاری ها داغ باشد و اگر دودکش سرد است یا گرمای متوسطی دارد باید مسیر دودکش را کنترل کرد و مطمئن شد که مسیر آن مسدود نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد بوده ایم که استفاده از بخاری داخل حمام به کشته شدن مادر و فرزند وی منجر شده است، از این رو برای حفظ سلامت عزیزان خود باید بیش از پیش به توصیه های ایمنی توجه کرد.

مومنی با اشاره به فعالیت شبانه روزی خط تلفنی شرکت گاز به شماره 194 گفت: شهروندان در تماس با این شماره درطول 24 ساعت شبانه روز می توانند قطعی گاز را گزارش دهند و نیز با ارایه اطلاعات محل، زمینه حضور واحد امداد شرکت در محل حادثه را فراهم کنند.

نظرات بینندگان