کد خبر: ۳۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱

متقاضیان دریافت وام اشتغال به فرمانداری مراجعه کنند

فرماندار شیراز گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال در شهرستان شیراز، از سوی فرمانداری به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز ، جواد زرین کلاه با بیان اینکه بیشترین درخواست مراجعه‌کننده‌ها در ملاقات‌ها و دیدارهای چهره به چهره مردمی، درخواست مساعدت در پرداخت وام خوداشتغالی صندوق مهر امام رضا (ع) بوده است، اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق مهر امام رضا (ع) در راستای توسعه اشتغال خرد و خانگی،‌ خویش‌فرمایی یا خوداشتغالی، کارفرمایی و کارآفرینی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و زیربخش‌های مربوط به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: در این راستا از امروز متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال در شهرستان شیراز از سوی فرمانداری به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز در مورد شرایط ثبت نام و دریافت تسهیلات اشتغال از صندوق مهر امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال تنها مختص بیکاران و افراد جویای کار است و به افراد شاغل در شرکت‌های دولتی، خصوصی، مغازه‌داران، دارندگان کسب و کار و به سایر افراد از این گروه تعلق نمی‌گیرد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه وام گیرندگان این صندوق نباید دارای چک برگشتی و یا بدهی معوقه در نظام بانکی کشور باشند، خاطرنشان کرد: کارمندان، کارگران تمام‌وقت، مستمری‌بگیران و جانبازان و ایثارگرانی که در حالت اشتغال هستند به همراه دانشجویان، هنرجویان و دانش‌آموزان تا پایان فراغت از تحصیل نیز شامل اخذ تسهیلات نمی‌شوند.

زرین کلاه با بیان اینکه متقاضیان با داشتن حداقل 20 سال و حداکثر 50 سال سن با رعایت سایر مقررات، مشمول دریافت این تسهیلات هستند، در مورد سقف تسهیلات نیز ابراز داشت: سقف تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) حداکثر 100 میلیون ریال با کارمزد چهار درصد متناسب با طرح کسب و کار و با دوره تنفس چهار ماهه و آورده نقدی افراد 20 درصد تسهیلات الزامی معین شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که پیش از این از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی، صندوق مهر امام رضا، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر سازمان‌های حمایتی استفاده کرده‌اند در اولویت نیستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اضافه کرد: زنان سرپرست خانواده و خودسرپرست (دختران مجرد بالای 30 سال که سن پدر بالای 60 سال و در حال حاضر فرزند ارشد خانواده باشند) در اولویت قرار می‌گیرند.

زرین کلاه ادامه داد: پرداخت تسهیلات کشاورزی و دامداری فقط با تایید جهاد کشاورزی به ساکنان روستاها قابل بررسی است.

معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال از صندوق مهر امام رضا (ع) از سوی فرمانداری شیراز حداکثر تا نیمه دوم دی ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان