کد خبر: ۳۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱

ساعت گل شیراز تا پایان سال احیا می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز گفت: ساعت گل معروف و تاریخی شیراز تا پایان امسال دوباره احیا می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید علی اکبر حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حفظ زیبایی شهر و توسعه المان‌های شهری ساعت گل شیراز تا پایان سال احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه هویت شهری باید محور تمام ساخت و ساز‌ها در سطح شهر شیراز باشد، ابراز داشت: شهر شیراز به عنوان زیباترین شهر مشرق زمین دارای هویتی منحصربه‌فرد است که این مهم باید در ساخت و ساز‌ها و  المان‌‌های شهری مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز ادامه داد: در ساخت و سازها، معماری باید به گونه‌ای باشد که ارزش‌های فرهنگی و هویت سازنده ما را تجلی دهد.

وی با تاکید بر حفظ زیبایی‌ شهر از ارائه اقدامات جدید خبر داد و تصریح کرد: استفاده از گل، سبزه، آب و... از نمادهایی است که در ساخت المان‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه در سیمای شهری بحث زیبایی با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: در بحث مبلمان شهری شهر شیراز علاوه بر زیبایی ظاهری به مسائل فرهنگی نیز توجه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت توجه به نماهای شهری و نورپردازی ساختمان‌ها بیان کرد: باید با توجه به نورپردازی ساختمان‌ها و تقاطع‌های مختلف علاوه بر افزایش روشنایی شهر به ویژه در شب به زیبایی شهر نیز اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: هشت مورد نورپردازی در نیمه نخست سال جاری در پل‌های هوایی در بلوار مدرس، تقاطع عدالت، میدان بسیج، تقاطع دفاع مقدس، دیوار‌های مشرف به بلوار ربانی و... انجام شده ضمن اینکه بیش از 10 مورد نورپردازی دیگر در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: شعار «شهر در دسترس همه» در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد و با عملیاتی کردن این شعار تمام موانع حذف شده و عموم مردم از جمله معلولان، سالمندان و... از خدمات شهری بهره می‌برند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به تغییر نیمکت‌های فلزی به سنگی و چوبی در سطح شهر اضافه کرد: با توجه به اینکه نیمکت‌های فلزی در تابستان و زمستان مناسب شهر شیراز نیست در نیمه نخست امسال 450 نیمکت فلزی به نیمکت‌های چوبی و فلزی و 200 نیمکت به سنگی تغییر یافت.

وی همچنین گفت: تا پایان سال جاری 450 نیمکت چوبی و سنگی دیگر نیز در سطح شهر شیراز نصب می‌شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از نصب المان انرژی هسته‌ای در تقاطع خیابان دکتر حسابی و نصب المان کبوتر حرم در بلوار ربانی تا پایان سال جاری  خبر داد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 200 میلیون تومان اعتبار برای ساخت المان‌های شهری شیراز هزینه شده‌ است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز در ادامه از ایجاد دو بانک اطلاعاتی در شهرداری خبر داد و بیان کرد: بانک هنرمندان و ثبت مشخصات و ارائه شناسنامه برای آنها و بانک فضای شهری و المان شهری از برنامه‌هایی بوده که در دستور کار سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز قرار گرفته ‌است.

وی افزود: از اوایل دی ماه هنرمندان نقاش، مجسمه‌ساز و فعال در بحث شهری می‌توانند به صورت اینترنتی و حضوری به منظور ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

حسینی در پایان از احداث المان‌های مختلف در ورودی‌های شهری و میادین مختلف شیراز سخن گفت.

نظرات بینندگان