کد خبر: ۳۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

کمربندی شیراز قتلگاه مردم شده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمربندی شیراز که از میان مسیری مسکونی عبور می‌کند به قتلگاهی برای مردم تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعد از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: لازم است در صورت موافقت شورای اسلامی شهر شیراز، جاده کمربندی از راه و شهرسازی گرفته شده و به شهرداری سپرده شود تا بتوان با اجرای عملیات عمرانی مناسب، مسیر را امن کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد تصادفات در جاده کمربندی شیراز گفت: امسال شاهد رشد تعداد حوادث در مسیر کمربندی شیراز بوده‌ایم و این هشداری به مسئولان برای اندیشیدن یک راهکار عاجل است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آمار وقوع حوادث منجر به جرح و مرگ در مسیر کمربندی شیراز اضافه کرد: سال 89 تعداد کشته‌شدگان در این مسیر 28 نفر بود که سال 90 به 39 نفر، تصادفات جرحی از 115 مورد در سال 89 به 163 مورد در سال 90 و تصادفات خسارتی از 618 به 884 مورد افزایش داشته است.

حق‌نگر گفت: آمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث در این کمربندی در سال 91 نزدیک به 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: به اعتقاد من لازم است در صورت موافقت شورای اسلامی شهر شیراز، جاده کمربندی از راه و شهرسازی گرفته شده و به شهرداری سپرده شود تا بتوان با اجرای عملیات عمرانی مناسب، مسیر را امن کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه باید خط رفوژ میانی این بلوار را به یک خط تند‌رو تبدیل کرد، ابراز داشت: اجرای این طرح پاسخگوی نیاز 10 ساله این مسیر است.

وی در پایان بیان کرد: باید با یک اقدام عمرانی در محدوده‌ای که کمربندی از نقاط مسکونی عبور می‌کند رفوژ میانی را تا عمق سه‌ متر پایین برد و مسیر تند‌رویی ویژه، ایجاد کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان