کد خبر: ۳۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

مشکلات کشتارگاه دام داراب برطرف می‌شود

سرپرست فرمانداری داراب گفت: مشکلات کشتارگاه دام این شهرستان تا 20 روز آینده برطرف می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، کرامت قاسمی صبح امروز در جلسه شورای سلامت داراب که با حضور اعضا در کشتارگاه دام این شهر به صورت ایستاده برگزار شد، اظهار داشت: آنچه قابل مشاهده است در شأن مردم داراب نیست و برای مسئولان این شهرستان اولویت نخست امنیت روانی، بهداشت و سلامتی افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید مشکلات اساسی کشتارگاه را تا 20 روز آینده برطرف کند گفت: تنوع کار شهرداری بسیار و درآمد آن محدود است اما وضعیت کشتارگاه چیزی نیست که بشود از آن گذشت.

سرپرست فرمانداری داراب ادامه داد:  نداشتن شوکر و جرثقیل، زنگ‌زدگی قلاب‌ها، نبود اتاق انتظار برای دام‌ها، وضعیت نامناسب سیستم فاضلاب، نبود آب گرم و دوش حمام برای حمام کردن قصاب‌ها، نبود بخاری در زمستان و کولر در تابستان، وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی و خودروی بدون سردخانه و نامناسب حمل گوشت، از جمله مشکلات کشتارگاه داراب است که باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: اولویت نخست شهرداری داراب باید ساماندهی کشتارگاه دام این شهر باشد و نباید به کشتارگاه به عنوان منبع درآمد بلکه به یک کار خدماتی نگاه کرد.

در ادامه این جلسه نماینده قصاب‌های داراب کشتار دام به صورت غیرمجاز، غیربهداشتی و عدم نظارت شبکه بهداشت در مسیر پیرمراد به داراب را مورد انتقاد قرار داد و خواستار پیگیری آن توسط مراجع قضایی شد.

در پایان این جلسه 20 دقیقه‌ای شهرداری داراب ضمن قبول این مشکلات موظف شد در 20 روز آینده اتاق انتظار با فنس و سقف ایرانیت برای دام‌ها احداث کند، جرثقیل، شوکر، دوش حمام، آب‌گرم‌کن و مایع دستشویی خریداری و نصب کرده و وضعیت سرویس‌های بهداشتی و فاضلاب آن را به حد مطلوب برساند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان