کد خبر: ۳۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی و مذهبی شیرازدرخیابان9دی

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی شیراز گفت:بزرگترین مجموعه فرهنگی و مذهبی شیراز به زودی در خیابان 9 دی کلنگزنی خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، علی رحیمی با اشاره به وضعیت فرهنگی و مذهبی بافت تاریخی شیراز افزود: پروژه بین الحرمین از بزرگترین پروژه های فرهنگی شیراز است که با تلاش های صورت گرفته مشکلات این پروژه برطرف و امروز فعالیت های ساخت و ساز این مجموعه به سرعت پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: این پروژه 130 هزار متر مربع زیربنا دارد که فاز فرهنگی این مجموعه به صورت 100 درصد به شهرداری شیراز تعلق دارد.

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی شیراز ادامه داد: این مجموعه دارای سه فاز تجاری، فرهنگی و زائرسرا است که البته بخشی از خورده تجاری های این مجموعه نیز به شهرداری تعلق دارد.

بیشترین سرانه فرهنگی و مذهبی در بافت تاریخی

رحیمی در ادامه سخنان خود، گفت: بزرگترین مجموعه فرهنگی و مذهبی شیراز به زودی در خیابان 9 دی کلنگزنی خواهد شد.

وی یادآور شد: بیشترین شرایط سرانه فرهنگی و مذهبی شیراز در بافت تاریخی و فرهنگی قرار دارد و فعالیت های صورت گرفته مذهبی در این منطقه چشم گیر است.

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی شیراز افزود: طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) از مهمترین فعالیت های فرهنگی و مذهبی ما در این منطقه است که خوشبختانه بدون کوچکترین مشکلی در حال انجام است.

پیاده مداری از اهداف اصلی بافت تاریخی است

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید با خودروهای عمومی به این بافت سفر کنند تاکید کرد: مهمترین برنامه ما برای این منطقه پیاده مداری است زیرا باید به گونه های مختلف این بافت 370 هکتاری را حفظ کرد.

وی افزود: در این خصوص اقدام به نوسازی پیاده روها شده و محیط مناسبی را برای رفت و آمد شهروندان در این منطقه ایجاد کرده ایم.

نظرات بینندگان