کد خبر: ۳۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱

برگزاری تور زیارتی ویژه سالمندان محله فقیرنشین شیراز

برای نخستین بار و در یک اقدام معنوی، تور زیارتی ویژه سالمندان محله فقیرنشین سهل‌آباد شیراز به همت حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری این شهر برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در این برنامه، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز و جمعی از مدیران و کارکنان این حوزه، با حضور در محله محروم سهل‌آباد این شهر و مراجعه به درب منازل سالمندان ناتوان این منطقه، آنها را در این تور زیارتی به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) همراهی کردند.

محمد فرخ زاده در جمع این افراد با بیان اینکه رسیدگی به امور سالمندان را با جدیت دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: شما سالمندان گوهرهای جامعه هستید و باید تجارب ارزشمند خود را در اختیار جوانان قرار دهید تا شکافی که بین دو نسل درحال شکل‌گیری است، از بین برود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در مورد برگزاری این تور ابراز داشت: هنگامی بعضی از سالمندان می‌گفتند که 15 سال است در شیراز هستیم اما کسی را نداشتیم که ما را به زیارت ببرد و برای جوانان حوزه فرهنگی دعا می‌کردند، هیچ چیز جز سوختن و ذوب از درون نمی‌توانست این قصور را جبران کند.

فرخ زاده گفت: به اعتقاد من توجه به افراد سالمند، کم‌بضاعت و کسانی که در مناطق کم‌برخوردار زندگی می‌کنند، با بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مناسبتی، ملی برابری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رقت قلب و روحیه خدمت همراه با تواضع داروی شفابخش مدیران جامعه اسلامی تلقی می‌شود و لازم است تمام آن‌ها برای این مهم زمان بگذارند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه خدا می‌داند در بسیاری از جلسه‌ها نتایج آنچنانی به دست نمی‌آید، بیان کرد: اگر مسئولی می‌خواهد از وضع واقعی جامعه مطلع شود باید با مردم بودن و آن‌هم در محله‌های حاشیه، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ... را تجربه کند.

فرخ زاده افزود: خود ما نیز درحال یادگیری از این آموزگاران گمنام شهرمان که امروز مویی سفید کرده‌اند، هستیم.

وی ادامه داد: یادگیری از این اسوه‌ها که همواره از قشر خدوم، قناعت کننده، حامی انقلاب و ملت و حاضر در صحنه، تحمل کننده فقر و محرومیت حاشیه نشینی، مبرا از تجملات و آسایش‌های کاذب، پایدار در ایمان و اعتقادات مذهبی و نظام، مروج کار و تلاش واقعی و ... هستند، همان درس‌های زندگی ائمه و معنای واقعی عبرت‌های عاشورا است.

سالمندان حاضر در این تور معنوی نیز ضمن ابراز خرسندی از انجام چنین اقدامی، خواستار برگزاری مجدد این‌گونه برنامه‌ها شدند که معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در این زمینه به آن‌ها قول مساعد داد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان