کد خبر: ۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱

زمینه توانمندسازی دختران روستایی خرم بید فراهم می‌شود

فرماندار خرم بید گفت: با تشکیل اتاق فکر و ارائه آموزش‌های لازم، زمینه توانمندسازی دختران روستایی در این شهرستان فراهم می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرم بید، داود ایوبی در جلسه کارگروه بانوان و جوانان این شهرستان اظهار داشت: وجود زن همیشه مایه خیر و برکت بوده و زن از جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام برخوردار است.

فرماندار خرم بید افزود: زنان در بسیاری از عرصه‌ها ثابت کرده‌اند که می‌توانند دوشادوش مردان و حتی بیشتر از آنان در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و ... حضور فعال داشته باشند.

وی از زنان به عنوان کارگردانان اصلی اقتصاد مقاومتی نام برد و ابراز داشت: مدیریت زنان در جامعه و خانواده  نقش بسزایی را در بحث اقتصاد مقاومتی دارد به طوری که می‌توانند با توجه به اصل صرفه‌جویی و مدیریت منابع به این فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

ایوبی ابراز داشت: کمیسیون امور بانوان فرمانداری خرم بید در زمینه بررسی مشکلات و معرفی توانمندی‌های بانوان این شهرستان اقدامات خوب و ارزنده‌ای انجام داده است که جا دارد از مشاور امور بانوان این فرمانداری قدردانی کرد.

وی گفت: مدیریت ارشد این شهرستان به بحث جوانان و دختران روستایی توجه ویژه دارد و در مورد توانمندسازی این عزیزان تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

ایوبی ادامه داد: در این زمینه نیز اقداماتی صورت پذیرفته است که می‌توان به برگزاری کلاس‌های توانمندسازی دختران روستایی در روستاها با محوریت ارتقای سلامت روحی، سطح آگاهی دختران روستایی، خدمات آموزشی و مهارت‌های زندگی و .... اشاره کرد.

وی از معلم بزرگ اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری یاد و اضافه کرد: با برگزاری طرح مطهره ویژه بانوان به منظور آشنایی مربیان بانوان با اصول اخلاق این شهید والامقام و ترویج اخلاق اسلامی بین بانوان جامعه هشت نفر از مربیان حوزه علمیه این شهرستان در این طرح پذیرفته شده‌اند و اقدام به برگزاری کلاس می‌کنند.

فرماندار خرم بید به بحث اشتغال بانوان اشاره کرد و افزود: تاکنون 75 نفر از بانوان این شهرستان در بخش‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شده‌اند که امیدواریم زمینه کار همگی آنان را نیز فراهم کنیم.

ایوبی در پایان به مشارکت بانوان در تمام عرصه‌ها اشاره و بیان کرد: ما نظرات و پیشنهادات و انتقادات را با تمام وجود می‌پذیریم و با تشکیل اتاق فکر در این فرمانداری از وجود بانوان به عنوان مشاور فرماندار نیز بهره می‌جوییم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان