کد خبر: ۳۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

صراحت، صداقت و صلابت 3 خصیصه پدر بود

فرزند مرحوم آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی گفت: 3ویژگی صراحت، صداقت و صلابت در پدرم بارز بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ، سید شرف‌الدین ملک حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله ملک حسینی در مورد مسائل اجتماعی و حقوق مردم صراحت به خرج می‌داد، در مسائل سیاسی آنجا که حق را تشخیص می‌داد با صلابت عمل می‌کرد و در دوستی صداقت داشت.

وی افزود: این عالم بزرگ یک عمر را در خدمت به دین خدا، خلق خدا و مقابله با انحراف سپری کرد.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از نحله‌هایی که در زمان ایشان در برخی شهرهای فارس وجود داشت، شیخیه از پیروان شیخ احمد احصایی بودند که آیت‌الله ملک حسینی تحلیل‌های دقیقی را ارائه و با قاطعیت با این تفکر مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: حکومت طاغوت از این فرقه‌ها حمایت می‌کرد و آیت‌الله ملک حسینی با درایتی که داشت، صوفیه را نیز به نقد کشید.

فرزند نماینده فقید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میرزا حسینعلی بهاالله سرکرده بهائیت است که ریشه در بابیت دارد و محمد علی باب سرکرده بابیت با سید کاظم رشتی مرتبط و از شاگردان شیخ احمد احصایی بود.

وی ابراز داشت: با این مقدمات آیت‌الله ملک حسینی بهائیت را مولود بابیت و بابیت را برگرفته از شیخیه و ریشه شیخیه را صوفیه می‌دانست.

مدرس حوزه علمیه مدرسه خان خاطرنشان کرد: با این تحلیل آیت‌الله ملک حسینی حتی با کسانی که ناخواسته زمینه را برای رشد تصوف فراهم می‌کردند، مخالفت می‌کرد.

مخالفت با برگزاری کنگره بزرگداشت مولانا

فرزند آیت‌الله ملک حسینی ادامه داد: پدر می‌دانستند که زهد نامتعارف، اشعار با تعابیر به اصطلاح عرفانی برخی شعرا و تبلیغ برخی عارفان مشهور فضای خوبی برای ترویج صوفیه ایجاد می‌کند.

وی در ادامه گفت: زمانی که کنگره بزرگداشت مولانا برگزار شد، ایشان مانند برخی علمای بزرگ پیام دادند که اگر چه مولانا شاعر بزرگی است و برخی ابیات وی در شرح آیات و روایات بوده اما مذاق مولانا شکل گرفته با روایات دروغ است.

ملک حسینی تصریح کرد: به اعتقاد پدر، اندیشه‌های مولانا ریشه در اسرائیلیات و مکاشفات تخیلی داشت و چنین فردی نباید به عنوان نماد و مثل به جامعه معرفی شود.

فرزند این عالم ربانی بیان کرد: وی حتی در ابتدای انقلاب با برخی از کتاب‌های شریعتی نیز مخالفت کرد و تا آخرین روزهای عمر پاسخگوی شبهات جدید بود.

راه‌اندازی مدارس علمیه و ارسال مبلغ

دیگر موردی که فرزند آیت‌الله ملک حسینی در این گفت‌وگو به آن اشاره کرد، راه‌اندازی مدارس علمیه امیرالمومنین (ع)، امام جعفر صادق (ع) در شیراز و مدرسه علی‌ابن موسی‌الرضا و حوزه علمیه خواهران در یاسوج بود.

وی ابراز داشت: برخی از پرورش‌یافتگان حوزه‌های علمیه آیت‌الله ملک حسینی خود از بزرگان زمان شدند، ضمن اینکه وی قبل از انقلاب برای مناسبت‌های دینی و مذهبی به روستاها اکیپ‌های تبلیغی گسیل می‌داشت.

وداع باشکوه مردم ریشه الهی داشت

فرزند آیت‌الله ملک حسینی در ادامه گفت: به گفته برخی بزرگان تشییع جنازه آن عالم بزرگ در یاسوج بعد از وداع با حضرت امام خمینی (ره) پرتعدادترین مراسم در نوع خود بود.

وی اضافه کرد: آنچه در یاسوج اتفاق افتاد، پیشینه‌ای در درون مردم دارد، چرا که مردم کسی را که سال‌ها صادقانه به آن‌ها خدمت کرده پاس می‌دارند.

این مدرس حوزه علمیه ابراز داشت: مردمداری آیت‌الله ملک حسینی به این معنا نبود که وی تنها به مردم لبخند بزند  و تمام امور را تایید کند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله ملک حسینی بدون محافظ به میان مردم می‌رفت و سخنان آنان را می‌شنید اما گاه نیز بر منابر با عتاب و خطاب سخن می‌گفت.

به گفته وی، آیت‌الله ملک حسینی در ابتدای انقلاب به شدت با برخی افراد که در دادگاه‌های انقلاب رفتارهای ناشایست داشتند یا در دانشگاه افراد را به بهانه‌های واهی اخراج می‌کردند، برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جالب است که بسیاری از این افراد که آن روز مدعی دین و انقلاب بودند بعدها به صف منتقدان و فتنه‌گران پیوستند و مشخص شد که آیت‌الله ملک‌حسینی آن‌ها را به درستی شناخته بود.

فلسفه را هدایتگر به حقیقت نمی‌دانست

فرزند آیت‌الله ملک حسینی در این گفت‌وگو همچنین بیان کرد: پدر شاگرد ملا احمد دارابی بود که وی با واسطه شاگرد ملا هادی سبزواری و ملاهادی چنانکه همگی می‌دانند خلاصه مکتب متعالیه است.

وی خاطرنشان کرد: هانری کربن در پرسش‌هایی که از حکمت مشا داشت با علامه طباطبایی و ملا احمد دارابی مشورت می‌کرد و آیت‌الله ملک حسینی کتاب شرح تجرید ملا احمد را تدریس کرده بود.

ملک حسینی در تشریح این موضوع اظهار داشت: پدر فلسفه را در خدمت دین می‌دانست و بیان می‌کرد اگر رویکرد فلسفه معطوف به قرآن و سنت نباشد نمی‌تواند مسیر حقیقت را نشان دهد.

غضب خدا بر کسی که کنترل موالید را ترویج کند

فرزند آیت‌الله ملک حسینی در ادامه به بیان موضوعی پرداخت که این روزها توسط بزرگان نظام مورد تاکید قرار گرفته چنانکه از آن تعبیر به اشتباه سال‌های ابتدای انقلاب می‌کنند، و اظهار داشت: در همان دهه 60 آیت‌الله ملک حسینی بر سر منبر گفته بود لعنت خدا بر کسی که بخواهد جمعیت شیعه را کم کند که اگر کسی قدمی یا قلمی در این راه بردارد به امام زمان (عج) خیانت کرده است.

این مدرس حوزه علمیه افزود: آیت‌الله ملک حسینی بر منبر آنچنان شجاع بود که گاه افراد از پای منبر ایشان می‌گریختند و خود وی ندا در می‌داد که «من گوینده‌ام و شما که شنونده‌ای می‌گریزی.»

وی اضافه کرد: آیت‌الله ملک حسینی با برخی چاپلوسی‌های رایج به شدت برخورد می‌کرد و نماینده مجلس یا مدیرانی را که برای افراد عادی القابی مانند پیامبرگونه، زینب‌وار و ... به کار ‌می‌بردند به طور شدیدی مورد برخورد قرار داده بود.

فرزند آیت‌الله ملک حسینی ادامه داد: پدر حتی در مجلس بزرگداشت فرزند شهید خود با مداحی که فرزند شهیدش را با علی اکبر مقایسه کرده بود به شدت برخورد کرد.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: از چند روز قبل در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و خبر آن در اکثر خبرگزاری‌ها منتشر شد که آیین چهلمین روز درگذشت آیت‌الله ملک حسینی در کهگیلویه و بویراحمد روز سه‌شنبه هفته جاری و در شیراز عصر روز چهارشنبه 22 آذر ماه در مسجد فاطمةالزهرا (ُس) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: صراحت ، صداقت ، صلابت ، خصیصه ، پدر ، شیرازه
نظرات بینندگان