کد خبر: ۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

استاندار فارس از ملک زاده نمره 20 گرفت!

اقبال مسافران نوروزی جهت سفر به استان فارس ناشی از فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای مسافرت به این استان می باشد و به همين دليل نمره استاندار فارس بیست است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، ملک زاده در جلسه ستاد تسهیلات سفر های استان با تقدیر از  استاندار فارس  و دست اندر کاران ستاد دائمی تسهیلات سفر های استان اظهار داشت: در 33 سال گذشته و به ویژه در دوران دولت نهم و دهم ٫ استان فارس از نظر مديريت  و استفاده از  ظرفيت هاي بالقوه رشد چشمگیری داشته به گونه ای که نظیر آن را در کمتر جای کشور می توان دید.
 
 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص برنامه ریزی مناسب برای تسهیل در سفر های نوروزی گفت: به دنبال دستورات ایشان٫  در ستاد تسهیلات سفر تمهیدات ویژه ای دیده شد ودر این راستا جشنواره ملی صدای بهار با حضور بیست میلیون بازدید کننده در سراسر کشور برگزار گرديد.
 
وی خاطر نشان کرد: اقبال مسافران نوروزی جهت سفر به استان فارس  ناشی از فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای مسافرت به این استان می باشد و به همين دليل  نمره استاندار فارس بیست است.
 
ملک زاده انسجام مدیریتی در استان را از جمله علل افزایش علاقه و رضایت مندی میهمانان نوروزی دانست و گفت: امسال خدمت رسانی خوبی در فارس به مسافران نوروزی انجام شده و بنده نیز استان فارس را کاملا متفاوت تر از چند سال گذشته دیده ام.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور  در ادامه با بیان اینکه بستر سازی لازم برای رضایت مندی و نشاط مسافران نوروزی ایجاد شده افزود: توزیع مناسب سفر های نوروزی از جمله اهداف اصلی بود که در فارس نیز به مرحله اجرا گذاشته شد .
 
وی گفت: فارس در نوروز امسال رتبه اول اسکان در مدارس را کسب کرد و برگزاری جشنواره صدای عشایر حرکتی موثر در پذیرایی از میهمانان نوروزی به شمار می رود.
 
استاندار فارس نیز در این جلسه با تقدیر از دست اندر کاران ستاد دائمی تسهیلات نوروزی استان با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه گردشگری گفت: فرهنگ میهمان نوازی مردم فارس در دنیا زبان زد است و این دست آورد با همت و تلاش همه عوامل اجرایی مسیر شده است.
 
صادق عابدین افزایش زمان بازدید از نقاط گردشگری استان و برگزاری جشنواره صدای عشایر را از جمله علل افزایش رضایت مندی و اقبال میهمانان نوروزی دانست و اظهار داشت: امسال بسیاری از انتظارات و نیاز های میهمانان نوروزی برآورده شد.
 
وی خاطر نشان کرد:  در ایام نوروز به لحاظ فرهنگی و اقتصادی فرصت خوبی برای استان ایجاد شد و با هماهنگی های ایجاد شده بین دستگاههای اجرایی ٫ فعالیت های خوبی برای جلب رضایت میهمانان نوروزی انجام گرفت.
 
استاندار فارس افزایش زمان فعالیت اصناف را از دیگر زمینه ها برای پذیرایی مناسب از مسافران نوروزی دانست و گفت: با تلاش های صورت گرفته مدت زمان اقامت میهمانان نوروزی در فارس از 2 و یک دهم روز  به چهار روز افزایش یافته است.
 
صادق عابدین با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در این ایام صورت گرفته  اظهار داشت: باید تلاش کنیم شیراز به عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) در سبد گردشگری کشور قرار گیرد زیرا این ظرفیت به خوبی معرفی نشده است.
 
وی بازگشت در آمد حاصل از فروش بلیط مراکز گردشگری استان را از جمله درخواست های لازم برای بهره گیری اجرایی در فارس دانست و افزود: یکسان سازی فعالیت مراکز گردشگری و مدیریت واحد آنان از جمله پیشنهادات ما برای افزایش بهره گیری از ظرفیت های این بخش است.
 
استاندار فارس گفت: باید به سمت روش های جدید برای جذب گردشگر بیشتر حرکت کنیم و در این راستا عقد قرار داد های دوجانبه گردشگری میان کشور ها از مناسبترین فعالیت ها به شمار می رود.
 
گفتنی است این جلسه با ارائه گزارش اعضای ستاد دائمی تسهیلات سفر های استان پایان یافت.

نظرات بینندگان