کد خبر: ۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

خواهر خوانده های شیراز باز هم زیاد می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز گفت: هم اکنون مذاکراتی برای ایجاد خواهر خوانندگی بین شیراز و شهرهای" قونیه" محل دفن مولوی و"لاهور" محل دفن اقبال لاهوری در حال انجام است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر،‌ محمد فرخ زاده  سه شنبه شب در مراسم شب فرهنگی شیراز و وایمار باعنوان"شبی با حافظ و گوته" اظهار داشت: هم اکنون  شهر شیراز با شهرهای "دوشنبه"،" نیکوزیا"، "وایمار" خواهر خوانده است که با توجه به ظرفیت های مناسب فرهنگی شهر شیراز تلاش می شودتا تعداد خواهر خواندگی  شهر شیراز بیشتر شود.

وی ادامه داد: تجربه خواهر خواندگی شیراز  و وایمار یکی از مباحث مهم در بحث تبادلات فرهنگی و بین الملی ایران و آلمان محسوب می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز اضافه کرد: خواهر خواندگی شیراز و وایمار تجربه ارزشمندی که باعث  افزایش تبادلات فرهنگی و اتحادبین الملی  می شود.

فرخ زاده افزود: هم اکنون تبادلات فرهنگی شهر شیراز و وایمار در قالب های مختلف توسط دانشگاه موسیقی و معماری شهر وایمار اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: شهر شیراز نیز در حوزه فرهنگ،ادبیات، پزشکی، و غیره دارای ظرفیت های بی بدیلی و پتانسیل های  ارزشمندی است که شهر وایمار می تواند از آن استفاده کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز همچنین بیان کرد: میراث معنوی و ارزشمند شهر شیراز باید به عنوان گوهری گران بها در بین کشورهای جهان مطرح شود تا همگان با شیراز مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین بیشتر از گذشته آشنا شوند.

شهردار شهر وایمارآلمان و هیئت همراه  به همراه معاون فرهنگی  و اجتماعی شهرداری شیراز  با حضور در حافظیه درختی را به یادگار کاشتند.


نظرات بینندگان