کد خبر: ۳۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲

آیت الله ایمانی: اساتید حوزه‌های علمیه مشکل نحوه تدریس را برطرف سازند

اساتید حوزه‌های علمیه باید با ارائه راهکارهای جدید، معضل و مشکل نحوه تدریس را برطرف سازند، تا شاهد حوزه علمیه‌ای بانشاط و پویا و صاحب سبک در کشور شویم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس،آیت‌الله اسدالله ایمانی شامگاه چهارشنبه در جمع اساتید حوزه‌های علمیه آباده اظهار داشت: برای افزایش توان علمی و دینی نباید کیفیت تدریس را فدای طول زمان کرد، چراکه این موضوع باعث خستگی طلاب و کاهش بهره‌دهی در حوزه‌های علمیه می شود.

وی با اشاره به اینکه سال 365 روز است و در تمام این فرصت طلاب به امر تحصیل دینی مشغول نیستند، گفت: اساتید حوزه‌های علمیه باید با ارائه راهکارهای جدید، معضل و مشکل نحوه تدریس را برطرف سازند، تا شاهد حوزه علمیه‌ای بانشاط و پویا و صاحب سبک در کشور شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: برای ارتباط علمی، فرهنگی و دینی با دنیا به ویژه کشورهای اسلامی، باید به غیر از زبان مادری به یکی از زبان‌های زنده دنیا آشنایی کامل داشته باشیم، تا شاهد گسترش فرهنگ اسلامی در دیگر ملل دنیا شویم.

نماینده خبرگان رهبری در استان فارس، توجه طلاب حوزه‌های علمیه استان فارس را به قرآن و احکام  ضروری، اما کافی ندانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در درس تفسیر، حدیث، شناخت فرق و مذاهب و دیگر مباحث حوزوی آشنایی کامل داشته باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: برای استقلال علمی حوزه‌های علمیه رهنمودهای امام راحل که فرموده‌اند حوزه‌ها به یک‌جا منتهی نشوند را راهنمای عمل خود قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ابراز داشت: مسائل مطرح شده از سوی اساتید حوزه‌های علمیه که در این نشست بیان شد، در شورای عالی استان مطرح و به عنوان مصوبه به شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منعکس می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه 30 نفر از اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه، به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و طرح‌های خود برای پیشرفت و تعالی حوزه‌های علمیه پرداختند.


نظرات بینندگان