کد خبر: ۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

آیت الله ایمانی: باید اشتغال موجود حفظ شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: با توجه به هزینه‌هایی که برای ایجاد یک شغل شده، حفظ اشتغال موجود به اندازه ایجاد شغل جدید ضرورت دارد.
به گزارش شیرازه  به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در آستانه هفته کار و کارگر در دیدار با فعالان کارگری فارس اظهار داشت: گاهی شاهد آن هستیم که در بعضی موارد مشاغل دچار ناپایداری می‌شوند در حالی که باید آنچه را داریم حفظ کنیم و بعد سراغ راه‌اندازی کارهای جدید برویم.

وی افزود: جایگاه کار در روایات و آموزه‌های اسلامی حقیقتی غیر قابل انکار است چنانکه مجموعه بسیار عظیمی از احادیث و روایات درباره کار وجود دارد.

کیفیت کار و الزام وجدان کاری

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: در قرآن سفارش جدی شده که انسان همواره باید در حال کار باشد و بر همین اساس در اسلام چیزی به نام تعطیلی نداریم.

ایمانی با اشاره به لزوم معنا‌ و جهت‌دار بودن کار و تلاش در نظام دینی اضافه کرد: کیفیت ارائه کار بسیار اهمیت دارد که البته وضعیت فعلی کشور در این زمینه از وضع ایده‌آل منطبق بر مبانی اسلامی فاصله دارد.

این مسئول عنوان کرد: در اسلام سفارش شده است حتی برای ساختن قبر زیبایی و استحکام لحاظ شود.

بسته‌بندی نامناسب علت عدم اقبال به برخی تولیدات

امام جمعه شیراز ابراز داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرموده‌اند که هر کاری را که انسان می‌خواهد انجام دهد باید دارای دو عنصر زیبایی و استحکام باشد، اما در صنایع بسته‌بندی کشور گاه ویژگی زیبایی لحاظ نشده و بهترین محصول در بدترین شکل ظاهری ارائه می‌شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: امسال و سال گذشته رهبر معظم انقلاب (مد) فرمودند که باید بر نیروی کار و سرمایه ایرانی تکیه کرد بنابراین بهتر است که در انجام کارها از تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی استفاده شده، کار و سرمایه ایرانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در پایان اذعان داشت: امید است که امسال در هفته کار به بحث کار و سرمایه ایرانی بیشتر توجه کنیم تا با برنامه‌ریزی درست، سال آینده میزان تولید و به دنبال آن نرخ اشتغال بالا برود.
نظرات بینندگان