کد خبر: ۳۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز خطاب به مسئولین:

کاری نکنید که ملت شما را نفرین کند/به جای تحقیر مردم امکان اشتغال را فراهم کنید

یک روز می گویند یارانه می دهیم، یک روز می گویند آن را اضافه می کنیم، به جای تحقیر ملت ابراز کار بدهید، امکان اشتغال را فراهم کنید، چراکه صدقه دادن به مردم ننگ است.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز خطاب به مسئولین اظهار داشت: کاری نکنید که این ملت در آینده شما را نفرین کند، نصیحت رهبری عزیز را با جان و دل بشنوید و فضای کار را برای مردم فراهم کنید. یک روز می گویند یارانه می دهیم، یک روز می گویند آن را اضافه می کنیم، به جای تحقیر ملت ابراز کار بدهید، امکان اشتغال را فراهم کنید، چراکه صدقه دادن به مردم ننگ است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: ملت ایران ملتی است که اگر فرهنگ کار برایش درست تبیین شده باشد، روش و مسیر مشخص باشد و از اصراف و تبذیر چشم پوشی کند، آقای دنیا خواهد بود.

امام‌جمعه شیراز گفت: بیش از 100 سال است که ما را تک‌محصولی بار آورده‌اند، مقام معظم رهبری فرمودند که کاری کنید تا مدیریت فروش نفت دست خودمان بیفتد، نه خریدار؛ که اگر چنین نشود فردا نیز مانند امروز گرفتار می‌شویم.

وی تاکید کرد: بدبختی امروز به دلیل تعریف نشدن فرهنگ کار است، فکر می کنیم کار یعنی پشت میزنشستن، کار را بد معنا کرده ایم. همگی می‌توانند اهل کار باشند و اگر جوان کاری باشد بی‌تردید می‌تواند کار پیدا کند.

ایمانی افزود: بیکاری و تنبلی ریشه بدبختی‌های جسمی و روحی است و از دیدگاه اسلام و تمام متفکران جهان هویت انسان در کار و تلاش او خلاصه می‌شود و هر فردی کار بیشتری را انجام دهد هویت انسانی وی برتری پیدا می‌کند و ارزش بیشتری را به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: علی (ع) و فاطمه (س) که دو نمونه عالم بشریت هستند، یکی هیزم‌کشی می‌کرد و دیگری با دست آسیاب و آرد را خمیر می‌کرد و نان می‌پخت.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) به عنوان امام شیعیان، از هیچ کاری در مسیر کسب روزی حلال، روی گردان نبود و همواره بیشترین تولید و کمترین مصرف را داشت، تصریح کرد: امروز متاسفانه ما خود را شیعه علی (ع) می دانیم اما بزرگترین مصرف کننده هستیم و در مصرف بعضی اقلام حتی از کشور چین با یک میلیارد و 500 میلیون جمعیت، پیشی گرفته ایم.

وی با بیان اینکه آمارهای نهاد ریاست جمهوری نشان می دهد که میزان کار مفید ایرانیان در یک شبانه روز 22 دقیقه است، این را ننگ دانست و تصریح کرد: کجای کار ما به امیرالمومنین(ع) شبیه است، ماکه شیعه علی(ع) هستیم.

انتهای پیام/523



نظرات بینندگان