کد خبر: ۳۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

سردار سجادیان: دستگیری مجرمین فراری را در اولویت قرار داده ایم

امنیت امروز استان فارس با گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست که در این راستا بحث دستگیری مجرمین فراری را در اولویت قرار داده ایم.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سردار سیروس سجادیان پیش از ظهر سه شنبه درمراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، گفت: امنیت امروز استان فارس با گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست که در این راستا بحث دستگیری مجرمین فراری را در اولویت قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته در بحث مجرمین فراری و پرونده های عقب مانده به خوبی عمل شده و امروز امنیت استان فارس چشم گیرتر از گذشته است.

فرمانده انتظامی فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور به موقع پلیس در صحنه جرم یادآور شد: در بحث سرقت مسلحانه از بانک، پلیس به فاصله یک دقیقه به صحنه رسید.

سردار سجادیان تصریح کرد: روزانه بیش از پنج هزار تماس تلفنی به مرکز فوریتهای پلیس گرفته می شود که 80 درصد این تماس ها ربطی به پلیس 110 ندارد.

وی افزود: تنها 20 درصد از تماس های گرفته شده با مرکز 110 دارای فوریت و غیر فوریت است.

70 درصد جرایم فارس مربوط به شیراز است

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر شیراز در استان فارس و کشور دارای موقعیت خاصی است، گفت: شیراز به طور مستقیم بر امنیت ملی و استان فارس تاثیر گذار است.

سردار سجادیان افزود: باید به این نکته توجه داشت که 70 درصد از جرائم استان فارس در شیراز روی می دهد و به همین دلیل قبول سمت رئیس پلیس شیراز کاری دشوار است.

وی یادآور شد: ایجاد امنیت به تنهایی متوجه پلیس نیست بلکه تمامی بخش های جامعه باید در ایجاد امنیت در استان و شهر شیراز شریک باشند.

فرمانده انتظامی فارس فزود: امسال برای پلیس سال صداقت، حفاظت و درستکاری است که البته باید به این بحث نیز توجه داشت که صداقت با درست کار کردن تفاوت دارد.

پلیس در مباحث سیاسی وارد نمی شود

سردار سجادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم برای زمان انتخابات از ما امنیت می خواهند، گفت: باید حماسه سیاسی را به شعور تبدیل کرد و از طرفی نباید فراموش کنیم که مردم از نیروی انتظامی توقع ایجاد امنیت کامل در زمان انتخابات دارند.

وی تصریح کرد: در حوزه سیاسی تنها باید امنیت این انتخابات را به طور کامل تامین کرد زیرا نیروی انتظامی اجازه ورود به مباحث سیاسی را ندارد.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در بحث ایجاد حماسه اقتصادی نیز نیروی انتظامی باید تامین کننده امنیت باشد تاکید کرد: نقش پلیس در حماسه اقتصادی فراهم کردن امنیت برای سرمایه گذاران است.


نظرات بینندگان