کد خبر: ۴۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۲
حجت الاسلام حدائق در همایش یاوران مهدی

هیچ اعتبار دولتی و ردیف بودجه برای بنیاد مهدی موعود تعریف نشده است

رسالت ما نسبت به امام زمان این است که در محدودیت‌های حزبی و گروهی متوقف نشویم. حجت الاسلام حدائق با گلایه از اینکه اگر در شهر کارهایی صورت گیرد، ذهن‌ها به سمت انجمن حجتیه می‌رود، اظهار داشت: فعالیت‌های بنیاد تحت نظارت حاج آقا قرائتی و آیت‌الله ایمانی قرار دارد.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در همایش یاوران مهدی (عج) گزارشی از عملکرد بنیاد در چند سال اخیر ارائه کرد و گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) سالانه همایش مهدی یاوران را در نهم ربیع الاول برای عامه مردم برگزار می کند.

حجت الاسلام علیرضا حدائق با اشاره به آیه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (مائده/ 54) گفت: این آیه از آیاتی است که ویژگی‌های یاوران مهدی را بیان می‌کند و وقتی نازل شد پیامبر (ص) به سلمان اشاره نمود و فرمود منظور از این آیه سلمان و قوم اوست.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج)، امام همه مردم است، گفت: رسالت ما نسبت به امام زمان این است که در محدودیت‌های حزبی و گروهی متوقف نشویم. حجت الاسلام حدائق با گلایه از اینکه اگر در شهر کارهایی صورت گیرد، ذهن‌ها به سمت انجمن حجتیه می‌رود، اظهار داشت: فعالیت‌های بنیاد تحت نظارت حاج آقا قرائتی و آیت‌الله ایمانی قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه در چهار دوره تربیت مربی و استاد، 140 نفر آموزش دیده‌اند، گفت: تاکنون 54 دوره مقدماتی تربیت مربی و 23 دوره تکمیلی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هیچ اعتبار دولتی و ردیف بودجه برای بنیاد تعریف نشده و هزینه‌ها با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، بیان کرد: مردم را درگیر کار کرده ایم تا مهدی‌یاور شوند که اکنون 1400 نفر مهدی‌یاور در سطح استان معارف مهدویت را آموزش دیده‌اند.

وی اعلام کرد: کتاب «تنها راه»، «بشارت نبی»، «صهیونیسم سرای ابدی»، «دشمنان مهدویت، چرا و چگونه» از جمله تألیفات بنیاد مهدویت است.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه در شیرازی که مسقط الرأس بهائیت است، می‌طلبد که دانشکده‌ای برای پاسخ به شبهات تأسیس شود، اظهار کرد: 15 میلیارد تومان برآورد هزینه ساخت دانشگاه مهدویت است. همچنین از شهردار و شورا که کار ساخت آن را تسهیل کردند قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت بنیاد با کارهای نرم افزاری است، گفت: نرم افزار رایحه عشق، تنها راه، خورشید وصل، الگوی سازمان‌های آرمانگرا تاکنون منتشر شده است.

وی همچنین به تهیه فلش کارت‌های مهدویت اشاره کرد و گفت: طرح تقویم مهدوی نیز ارائه شده است.

حجت الاسلام حدائق برگزاری همایش ها و برپایی نمایشگاه را از دیگر فعالیت‌های بنیاد اعلام کرد و گفت: تاکنون صد دانش آموز پسر و 150 دانش آموز دختر آموزش‌های معارف مهدویت را فرا گرفته‌اند. وی همچنین به تألیف پیک ویژه 9 ربیع الاول اشاره کرد و گفت: برنامه صبحگاه در مدارس نیز تدوین شده است.

وی بیان کرد: در اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی نیز مبلغ اعزام کردیم. حجت الاسلام حدائق به دیگر شعبه‌های بنیاد اشاره کرد و گفت: شعبه صدرا، فسا، زرقان، لارستان، صفاشهر، آباده، گراش، بیضا و فیروزآباد تاکنون راه اندازی شده است و شعبه‌های مرودشت، نورآباد، سپیدان، خرامه و پاسارگاد نیز به زودی راه اندازی می شوند.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت که طبق آن کارمندان دولت الزاماً باید سالی 20 ساعت آموزش معارف مهدویت ببینند، گفت: تمام کارکنان آموزش و پرورش مرتباً این دوره را گذرانده اند که امیدواریم سایر ادارات نیز این مصوبه را اجرا نمایند.

حجت الاسلام حدائق در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیران بتوانیم در گسترش فرهنگ مهدویت اقدامات مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان