کد خبر: ۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۲
آیت الله خاتمی در جهرم:

از مواضع رئیس جمهور منتخب تا زمانی که در خط ولایت باشد حمایت می کنیم

امام جمعه موقت تهران در جهرم گفت: مواضع رئیس جمهور منتخب تا جایی که با خط ولایت همراه باشد، مورد حمایت و تحسین است.

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر، آیت‌الله سید احمد خاتمی،  در همایش بصیرتی مردمی جشن نیمه شعبان در جهرم، اظهار داشت: روز نیمه شعبان به تمام معنا روز بیعت با حضرت ولیعصر (عج) بوده و بیعت با این امام همام بیعت با پیامبر (ص) است.

وی، عنصر نخست بیعت با ولیعصر (عج) را خداباوری از صمیم جان دانست و افزود: از نکات تأسف‌بار که در مناظره‌های انتخاباتی و در سخنرانی‌های بعضی از کاندیداها دیده شد، اعتماد ویژه به غرب و تعامل و ارتباط با آن در راستای تنش‌زدایی بود که این صحبت‌ها هیچ ربطی به انقلاب ما ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما با غرب تنش نداریم و آنها هستند که با کشور ما دشمنی دارند، ابراز داشت: غرب از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی خود را با ما آغاز و کشور ایران را از همان روزها درگیر تحریم‌ها کرد.

 

وی ادامه داد: کاندیداها طوری حرف زدند که چنانچه غربی‌ها با کشور ما همراه باشند، ایران، گلستان می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه دشمنان اسلام با دین ما در تضاد هستند، گفت: اوباما پس از پیروزی روحانی در انتخابات بر تحریم‌های ایران تأکید کرد و ورود تحریم‌های جدید را متذکر شد.

وی با بیان اینکه باید برای خدا مقاومت کرده و ایمان به وعده‌های الهی داشته باشیم، بیان کرد: اگر صبر پیشه کنید، دشمنان مجبورند عقب‌نشینی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حل مشکلات هسته‌ای ایران تنها با مقاومت کارساز است، عنوان کرد: روزگاری اجازه نمی‌دادند که ایران بیش از سه سانتریفیوژ داشته باشد و ما با مقاومت خود به اینجا رسیدیم که اکنون هزاران سانتریفیوژ در حال حرکت بر مدار هسته‌ای ایران است.

وی با بیان اینکه کشور ما اجازه نداشت بیش از یک درصد غنی‌سازی داشته باشد؛ در حالی که امروز غنی‌سازی 20 درصدی که در عرصه درمان بیماری‌ها نقش کلیدی دارد به دست آوردیم، تصریح کرد: در عرصه فناوری هوافضا، فناوران جوان کشور ما به فضل خدا ماهواره ساختند و در هوا مستقر کردند.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مقاومت جواب می‌دهد به شرط اینکه بیعت با خدا داشته باشیم و بدانیم هرکس که خدا دارد هر چیزی را دارد.

وی، بیعت با جانشین حضرت ولیعصر (عج) را عنصر دوم بیعت با امام زمان (عج) دانست و گفت: هدف فتنه 88 شکستن قداست ولی فقیه بود و امیدواریم که شعار اعتدال به معنای جذب فتنه‌گران نباشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه مواضع رئیس جمهور منتخب تا جایی که با خط ولایت همراه باشد مورد حمایت و تحسین است، تصریح کرد: نخستین مصاحبه وی قابل تقدیر بود و در آینده نیز چنانچه عملکرد خوب و ارزشی را ببینیم تقدیر می‌کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه اصولگرایان اگرچه به خاطر تفرقه خود رأی نیاوردند، اما اصولگرایی شکست نخورد، اظهارداشت: ما نه عاشق چشم و ابروی کسی هستیم و نه با فردی عقد اخوت بسته‌ایم و چنانچه در عملکرد دولت‌مردان رفتارهای غیرارزشی و خلف وعده ببینیم نقد سازنده می‌کنیم.

به گفته آیت‌الله خاتمی، ما نه جلوتر از ولایت حرکت می‌کنیم و نه عقب‌تر از آن، بلکه ما همراه با ولایت حرکت خود را به پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها گفتند که انتخابات این دوره سالم برگزار شد، گفت: برخی از افرادی که در حال حاضر دم از انتخابات سالم می‌زنند در انتخابات گذشته بر ناسالم بودن آن تأکید داشتند و یا سکوت کردند.

این مسئول با بیان اینکه فتنه‌گران در انتخابات سال 88 قصد شکستن قداست رهبری انقلاب را داشته و اکنون نیز به شدت در پی شکستن این قداست هستند، اذعان داشت: مسئله این است که نگاه ما به ولایت نگاه به یک رهبری سیاسی تنها نیست؛ بلکه نگاه ما به ولایت به عنوان جانشین امام زمان (عج) است.

 

 

وی با بیان اینکه اطاعت از ولایت این است که رأی مردم پذیرفته شود، بیان کرد: بعد از پیروزی آقای روحانی، کاندیداها ضمن دیدار با وی پیروزی وی را تبریک گفتند و این در حالی است که در انتخابات سال 88 این‌گونه نبود و رقبا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات در پی به آتش کشیدن کشور بودند.

خاتمی خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد فرق اصولگرایی و غیراصولگرایی را بداند، رفتارها و عملکرد افراد را ببیند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید نگذاریم که در فشارهای اقتصادی استخوان‌های عده‌ای شکسته شود، بیان کرد: افرادی که اهل تمکن و مدیریت هستند کمک کنند تا در فشار اقتصادی و گرانی‌ها استخوان افراد شکسته نشود.

انتهای گزارش/224224

نظرات بینندگان