کد خبر: ۴۰۵۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۲
رئیس جمهور در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی استان فارس:

امیدواریم تا پایان دولت دهم فارس به دریا وصل شود

راه ارتباطي، پایه و مقدمه پیشرفت است که امروز خوشبختانه شبکه حمل و نقلی در کشور بخصوص در استان فارس به سرعت در حال گسترش بوده و امیدوارم شبکه حمل و نقلی این استان هر چه سریع‌تر تكميل شود و تا پایان دولت دهم بتواند با به نتيجه رسيدن رایزنی ها به دریا وصل شود.
به گزارش خبرنگار شیرازه، ریاست ‌جمهوري ايران اسلامي در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان فارس مانند هميشه سخنانش را با سلام به امام زمان(عج) و دعا براي فرج اغاز كرد و گفت: اگر کشور پیشرفت کرده و آباد شود همه از آن بهره‌مند خواهند بود، رسیدن به این مقصود نیازمند کمک، پشتیبانی، همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان است؛ همه باید دست به دست هم داده و با نگاهی که موجب حرکت و انجام امور باشد، کارها را دنبال کنیم. محمود احمدي نژاد تاکید کرد: هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران را مهار کند البته ممکن است موانعی در مسیر حرکت ملت ایجاد کند اما ملت ایران مانند رودخانه عظیمی است که هرگونه مشکل و مانعی را در مسیر حرکت خود از بین خواهد برد.

وي با بیان اینکه امروز ملت ایران منسجم و متحد با یکدیگر بوده و اخبار پیشرفتهای ملت، روزانه در جهان منتشر می‌شود، گفت: پیشرفتهای ملت ایران به قدری بزرگ است که برخی نمی توانند و یا نمی خواهند که آنها را باور کنند و اگر ملت ایران همه قله‌های علم جهان را فتح کند نیز این دسته آن را انکار خواهند کرد. افرادي هستند كه مردم دوستشان دارند هرچقدرهم تخريبشان كنند، تاثيري در اذهان مردم ندارد

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید سرو قامت ملت ایران به قدری خود را در دنیا بالا بکشد که هیج کس نتواند آن را انکار کند و این شدنی است؛ مهم نیست که دیگران در مورد ما چه می گویند بلکه آنچه اهمیت دارد کاری است که باید انجام شود.

رییس‌جمهور باتاكيد بر اینکه ملتی که پیشرفته و آباد باشد اگر همه شیاطین هم بخواهند، نمی توانند عظمت آن را انکار کنند، اظهار داشت: امروز علیرغم همه بد اخلاقی‌ها حرکت ملت ایران به سمت قله‌های پیشرفت با سرعت روزافزون انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: باید نگاه ما به قله های بلند و نقطه اوج کارها باشد، البته معنای این حرف آن نیست که ما به همه آن چیزی که می خواهیم می رسیم اما کسی که قله را هدف‌گیری می‌کند نسبت به كسي كه دامنه را هدف مي گيرد، مطمئناً به دستاوردهای بالاتری خواهد رسید.

اگر ما تصمیم بگیریم که باید در دنیا پیشگام و پیشرو باشیم آنگاه سرعت حرکت ما بسیار بالاتر خواهد بود.

احمدي نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌هایی که امروز به طور همزمان در استان فارس به بهره برداری رسید، تصریح کرد: راه ارتباطي، پایه و مقدمه پیشرفت است که امروز خوشبختانه شبکه حمل و نقلی در کشور بخصوص در استان فارس به سرعت در حال گسترش بوده و امیدوارم شبکه حمل و نقلی این استان هر چه سریع‌تر تكميل شود و تا پایان دولت دهم بتواند با به نتيجه رسيدن رایزنی ها به دریا وصل شود.

وی بیان داشت: افتتاح تونل 2100 متر اباصالح‌المهدی کار بسیار بزرگی است که با افتتاح آن در مصرف انرژی، وقت شهروندان صرفه جويي مي شود و راه کوهستانی به اندازه زیادی کوتاه میشود.

وي همچنين با اشاره به بهره‌برداری فولاد پاسارگاد، این پروژه را کاری بزرگ برشمرد و تصریح کرد: ایجاد صنایع بزرگ در این استان از خواسته‌های مردم در سفرهای اول و دوم دولت به استان فارس بود و خوشحالیم که امروز موتور صنعت استان روشن است و اين خواسته مردم تحقق يافته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت فولاد تا قبل از سال 84، 7.9 میلیون تن بوده است و امروز به بیش از 24میلیون تن رسیده است.

رییس‌جمهور در ادامه مراسم از مسئولان خواست تا با هماهنگی با محیط زیست حلقه‌های صنعت فولاد از جمله استفاده از معادن استان و ایجاد صنایع پایین دستی نیز تکمیل شود تا در استان فارس مجموعه کاملی از صنعت فولاد ایجاد گردد. وی گفت: فولاد سه بخش کاملا مجزا در معدن، تبدیل سنگ معدنی به شمش و تبدیل به انواع محصولات دارد که در بخش اول آن فارس مشکلاتی در حوزه محیط زیست داردکه امیدواریم این مشکل با پيگيري استانداري طبق ضوابط تا پایان دولت دهم حل شود

رئیس جمهور تصریح کرد: محیط زیست فارس از بهترین محیط های کشور است که دارای بستری مناسب برای زندگی نسل های آینده است که باید یک نقطه آشتی بین این نهاد و صنعت و معدن استان انجام شود.

وي همچنین به مدیران و مسئولان کارخانه فولاد پاسارگاد توصیه کرد تا در کنار پرداختن به کار خود از مردم و جوانان استان و به ویژه مردم شهرستان کوار پشتیبانی کرده و نسبت به امور کارگران و تلاشگران این مجموعه نیز حساس باشند.

احمدی نژاد افزود: مردم فارس مردمی دوست داشتنی هستند که در دامان خود فرهنگ ایران زمین را رشد و بزرگانی نظیر سعدی که حقیقت یگانه عالم است را پرورش داده‌اند.

وی گفت: استان فارس باید کار سرمایه‌گذاری خود را در بخش‌های مختلف با پشتیبانی دولت ادامه دهد؛ چراکه ساختن و تولید، انسان را اقناع می‌کند.


انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرصاد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
2
" افرادي هستند كه مردم دوستشان دارند و تخریب آنها تاثيري در اذهان مردم ندارد "
از جمله آنها خاتمي - ميرحسين موسوي - كروبي - هاشمي و رهنورد ميباشد
گلرخ
اشتباه گرفتی، منظور احمدی نژاد حودش بوده!
آنتی فتنه
ماشالله به مرصاد از آب گل آلود میخواهد ماهی بگیرد
کسانی که فتنه به پا کردند 4سال سرمایه ،عمر مملکت را حرام کردند باید محاکمه شوند
ناشناس
کسانی که باعث جسور شدن و گستاخی دشمنان مردم ایران شدند باید جواب کارهاشون رو پس بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
0
امام فرمودند همه منم منم فراموش کنند و به دولت جدید کمک کنند. لطفا فرمایشات امام فراموش نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
0
دیشب محمود خواب دید که امام زمان استان فارس کرده مثل خلیج وجزیره که وصل شدیم به عربستان