کد خبر: ۴۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۲
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس:

هنرمندان نمايش ايران را به عنوان هنري بزرگ به جهانيان معرفي كنند

تئاتر فارس مي تواند با فراهم آوردن امكان ارتباط براي نمايش هاي فاخر ايراني به ارتقاي كيفي اين هنر در كشور كمك كند.
به گزارش خبرنگار شیرازه، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس گفت: هنرمندان هنرهاي نمايشي اين استان در بيست و چهارمين جشنواره تئاتر فجر كه شهريور92 در شيراز برگزار مي شود، جديدترين آثار خود را به روي صحنه مي برند.
احمد همتـي با بيان اين مطلب افزود: ارشاد اسلامي با همكاري انجمن هنرهاي نمايشي فارس در سال حماسه سياسي و اقتصادي ضمن گراميداشت حماسه بزرگ ايران روز 24 خرداد، اقدام به برگزاري جشنواره مي كند.
اين مقام فرهنگي گفت: تمامي علاقمندان براي شركت در اين جشنواره بايد با محور موضوعات ويژه در نظر گرفته شده براي امسال، تقاضاي شركت در جشنواره را به آدرس اداره كل ارسال و يا حضوري تحويل نمايند.
همتي هدف از اجراي جشنواره بيست و چهارم را ارتقاي سطح فرهنگ عمومي جامعه، توجه به توليد آثار نمايشي با رويكرد توجه به مسائل اجتماعي و شاخص هاي سبك زندگي از جمله پرهيز از موضوعاتي همچون قانون گريزي، دروغ و غيبت، پرخاشگري، مصرف مواد مخدر، مصرف گرايي و تجمل گرايي، تاكيد بر اهميت خانواده و نقش زن در خانه و اجتماع برشمرد.

 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس گفت: تئاتر فارس مي تواند با فراهم آوردن امكان ارتباط براي نمايش هاي فاخر ايراني به ارتقاي كيفي اين هنر در كشور كمك كند.
وي ادامه داد: كيفيت نمايش در فارس در قياس با استان هاي همسايه بسيار مطلوب است اما در برابر با استانداردهاي كشوري و جهاني، همچنان راه هاي نرفته اي را پيش رو دارد و بايد تجربيات بيشتري را پشت سر بگذارد تا بتواند در تمامي جهات، حرف هاي تازه اي براي
گفتن داشته باشد.
 همتـي اظهار داشت: خلاقيت و تجربه گرایي در تئاتر از جمله ويژگي هاي بارز نمايش ايراني است كه همواره مورد اقبال هنرمندان جهاني نمايش نيز قرار گرفته است اما تئاتر كشور در زمينه نمايشنامه نويسي و بازيگري همچنان متكي به اصول كلاسيك تئاتر است و نتوانسته از اين پوسته براي به روز شدن و همراه شدن با شيوه هاي جهاني تئاتر خارج شود.

 اين مديرفرهنگي بيان كرد: با شناخت و درك بيشتر هنرمندان استان از شيوه هاي نوين اجراي تئاتر در كشور و جهان و با گسترش تعامل ميان هنرمندان داخلي با تئاتري هاي جهان مي توان به ارتقاي كيفي نمايش ايران در تمامي ابعاد و زمينه ها رسيد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ادامه داد: حضور گروه هاي نمايش ايراني در جشنواره هاي بين المللي و يا فراهم شدن امكان اجراي عمومي آن ها در تهران و نقاط مختلف جهان  و همچنين تعامل گروه هاي داخلي در سطح استاني و منطقه اي وكشوري، يكي از كاركردهاي برگزاري جشنواره ها است.
همتي گفت: در كنار اين اتفاق، گروه هاي داخلي ضمن شركت در جشنواره ها و يا اجراهاي عمومي لازم است كه دانش روز تئاتر را نيز از هنرمندان كشوري و بين المللي فراگيرند و با ادغام آن دانسته ها با خلاقيت هاي فردي خود، نمايش ايران را به عنوان هنري بزرگ به جهانيان معرفي كنند.
انتهای پیلام/523
نظرات بینندگان