کد خبر: ۴۰۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۲
متن و حاشیه جلسه دیروز شورای شهر

نمره شهردار بیشتر از شورای شهر است!/مسئولین ارشد استان برای حجاب چه کردند؟/اثر باستانی ورزشگاه میان رود کی به بهره برداری می رسد؟

مزاحمت ماشین های میوه فروشی در شهر زیاد شده و مشکلات ترافیکی عدیده ای به دنبال دارد، مخصوصا با توجه به اینکه دیگر اینگونه تخلفات منحصر به خیابان های حاشیه ای شهر نیست و حتی در مراکز شهر و خیابان های اصلی و در ساعات اوج ترافیک هم شاهد این مشکل هستیم.
شیرازه، جلسه دیروز شورای شهر شیراز پر بود از اخبار و حواشی و موضوعات داغ داغ. شاید رویکرد این روزهای برخی دولت مردان و اعضای شورای سوم به ویژه کسانی که به شورای چهارم نیز راه یافته اند جالب توجه باشد. رویکردی جالب که شاید به معنای واقعی تنها برای طب رسانه ها را بالا می برد و در اصل دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

آنچه می آید گزارش خبرنگار شیرازه از اتفاقات جلسه روز یکشنبه شورای شهر شیراز است:  


زین العابدین عرب: نمره شهردار بیشتر از شورای شهر است!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر که پس از حضور در شورای دوم و سوم اکنون نیز به شورای چهارم راه یافته در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا اعلام کرد: نمره شهردار را بیشتر از نمره شورای شهر می دانم و قطعا وی فرد موثری در موفقیت های اخیر شیراز است.
زین العابدین عرب درادامه به رشدروز افزون ماشین‌های باری در کنار خیابان‌ها برای فروش میوه و تره بار اشاره کرد و با پخش فیلمی در این باره از خیابان‌های اصلی و مرکز شهر در ساعات مختلفی از روز و شب گفت: مزاحمت ماشین های میوه فروشی در شهر زیاد شده و مشکلات ترافیکی عدیده ای به دنبال دارد، مخصوصا با توجه به اینکه دیگر اینگونه تخلفات منحصر به خیابان های حاشیه ای شهر نیست و حتی در مراکز شهر و خیابان های اصلی و در ساعات اوج ترافیک هم شاهد این مشکل هستیم.

وی با اشاره به نامه شهرداری به دادستانی در این خصوص، تصریح کرد: چه کسی باید جوابگوی این معضل باشد؟ به نظر می رسد برای رفع این مشکل نیاز به تشکیل کمیته پیگیری است.


عرب در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت جمع آوری معتادان و متکدیان از سطح شهر مخصوصا در بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به رغم وجود مراکز بهداشتی برای جمع آوری این افراد مشاهده می شود که پس از یک یا نهایتا چند روز معتادان جمع آوری شده دوباره به سطح شهر باز می گردند.

وی با بیان اینکه اخیرا شهرداری زمینی برای احداث اردوگاه در محلی دور از شهر و مراکز زیارتی اهدا کرده است، خاطرنشان کرد: پرسه زدن معتادان ومتکدیان اطراف مراکز زیارتی در شان کلان شهر شیراز نیست. انتظار می رود شهرداری و فرمانداری در خصوص این زمین و روند ساخت اردوگاه و زمان لازم جهت بهره برداری آن به مردم شهر اطلاع دهند.

زحمتکش:
اثر باستانی ورزشگاه میان رود کی به بهره برداری می رسد؟
وی با تاكيد بر اينكه پروژه‌هاي هدف 90 کل شهر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: اکثر این پروژه‌ها یا به اتمام رسيده است و یا در حال اجرا است و تا پايان سال 93 تكميل خواهد شد. اما برخي مصوبات كليدي دولت در شيراز و فارس کماکان بلاتکلیف است.

 زحمتکش تصریح کرد: ورزشگاه ميانرود قرار بود سال 88 به پايان برسد؛ اما اكنون كه در سال 92 قرار داريم هنوز مشخص نيست اين اثر باستاني چه زماني تكميل خواهد شد. ساخت ورزشگاه 100 هزار نفري پارسيان كه قرار بود قبل از سال 90 به بهره‌برداري برسد نیز کماکان بلاتکیف مانده است و با سبز شدن علف‌های زمین شاید نشود آن را پیدا کرد.

بي‌سرانجام ماندن سالن اجتماعات شيراز هم از همان دست مصوبات است. رئیس شورای شهر همچنین يادآور شد: در مصوبات دولت تقريبا به تعداد شهرستان‌هاي فارس پتروشيمي تصويب شد، اما بنده كه تاكنون خبري از راه‌اندازي حداقل يكي از آن ها نشنيده‌ام.

نمره شورای سوم 16 یا 17
زحمت‌كش ادامه داد: سه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس، وحدت و عدالت طي 8 سال مشكلات عديده‌اي براي مردم شيراز ايجاد كرد و قطار شيراز- اصفهان هم با مساعدت شورا و شهرداري و گذشتن از 46 هكتار زمين به سرانجام رسيد، درصورتی که قرار بود دولت به‌ازاي اين 46 هكتار، 50 ميليارد تومان به شهرداري كمك كند اما در اين خصوص حتي يك ريال هم به شهرداری كمك نشد.



 زحمت‌كش نمره شوراي سوم را 16يا 17 اعلام کرد و گفت: من ادعا ندارم که عملکرد ما ایده آل بوده اما با قاطعيت از عملكرد شوراي سوم و شهرداران انتخاب شده توسط اين شورا دفاع و حمايت مي‌كنم و پاسخگوی انتقادات هستم و اجازه نمی‌دهم فردی دستاوردهای این شورا را زیر سوال ببرد.
وی متذکر شد: باید دقت کنیم که اگر اعضای شورای چهارم اجازه دهند که عملکرد شورای سوم زیر سوال برود قطعا پس از شورای چهارم نیز عملکرد خودشان زیر سوال خواهد رفت.

مسئولین ارشد استان بگویند برای حجاب چه کردند؟
وی با اشاره به اینکه روز جمعه، روز عفاف و حجاب است؛ افزود: از فعالیت عمرانی و راه اندازی پتروشیمی و تامین واگن قطار شهری گذشتیم، مسئولان ارشد استان پاسخگو باشند که جهت ترویج عفاف و حجاب در شیراز و استان فارس طی هشت سال گذشته چه کردند؟ با گرم شدن هوا وضعیت حجاب و عفاف چگونه کنترل می‌شود؟ رعایت  حجاب و عفاف که بالا و پایین شهر ندارد، همه جا باید رعایت شود. وضعیت حجاب و عفاف در شهر شیراز، حرم سوم اهل بیت (ع) مناسب و در شان مردم آن نیست، باید چاره‌اندیشی کرده و راهکاری اساسی ارائه شود.

پاسخ تلویحی رئیس شواری شهر شیراز به استاندار:
با مقايسه‌ پروژه‌هاي هدف 90 شورا و مصوبات سفرهاي هيات دولت در شيراز می توان درباره عملكردها نظر داد
رئيس شوراي شهر شيراز روز یکشنبه در جلسه علني شورا در پاسخ به اظهارنظر استاندار فارس درباره عملکرد شورای سوم گفت: بايد مقايسه و قضاوت درمورد عملكردها را به مردم واگذار كرد و اجازه داد براساس آنچه مشهود است، در مورد ما قضاوت كنند.

علي‌ زحمت‌كش تصریح کرد: با انجام مقايسه‌اي بين پروژه‌هاي هدف 90 شورا و مصوبات سفرهاي هيات دولت در شيراز كه مسئوليت آن بر عهده مديريت ارشد استان است، بهتر بتوان درباره عملكردها نظر داد. طی 8 سال عمر دولت استانداران مختلفي سكان هدايت فارس را عهده‌دار بوده‌اند که همه اين افراد در خصوص عملكرد دولت در استان و شيراز مسئول هستند.

عضو شورای شهر شیراز:
قبرستان قدیم شیراز در آستانه نابودی و نیازمند توجه جدی است
محمد حق‌نگر در نطق پیش از دستور خود در دویست‌ و نود و هشتمین جلسه شورای شهر شیراز بر ضرورت ساماندهی وادی‌السلام شیراز که یکی از قدیمی‌ترین آرامستان‌های ایران به شمار می‌رود و در آن مقبره‌هایی از قرن اول و دوم هجری دیده می‌شود، تاکید کرد و گفت: قبرستان وادی السلام شیراز در کمال بی توجهی مسئولین در حال تخریب و نابودی است.

 این عضو شورا با اشاره به وادی‌السلام اصفهان که تبدیل به مرکز فرهنگی شده است، تصریح کرد: متاسفانه با بی‌توجهی متولیان مربوطه وادی‌السلام شیراز به مرکز اعتیاد و پناهگاه معتادان تبدیل شده و چهره شهر را مخدوش کرده است.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که بحث احیا و ساماندهی قبرستان قدیم شیراز یا همان سفره تربت مطرح است، از شهردار شیراز تقاضا کرد: با توجه ویژه به این منطقه که جزو میراث قدیمی شیراز است مجدانه برای تکمیل و اجرای طرح های مربوطه در این محل اقدام کند.
 قبرستان وادی السلام، گورستان وسیعی است که در آن علمای بزرگی از زمان زندیه تا قاجاریه به خاک سپرده شده‌اند. همچنین محمد دهدار و محمود دهدار از علمای صوفیه قرن هفتم شیراز نیز در این قبرستان مدفون هستند.

حق نگر در بخش دیگری از سخنانش به رشد سریع فروشندگان فلافل و سمبوسه با ماشین در کنار خیابان های شهر اشاره کرد و گفت: از مسئولین حوزه بهداشت و سلامت و نیروی انتظامی درخواست می کنم با تعامل با شهرداری جهت جلوگیری از مشکلات بهداشتی و ترافیکی که ادامه این روند در پی خواهد داشت، اقدام کنند.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و اقبال شهروندان برای حضور در مراسم های مذهبی و نماز جمعه در این ماه از عدم تهویه مناسب محل فعلی مصلای شیراز انتقاد کرد و گفت: نمازگزاران از گرمای طاقت فرسای این مکان شاکی هستند، باید به این مشکل رسیدگی شود. جا دارد اطراف حرم که اکنون معمولا مستعد جرم و اعتیاد است فضا را برای اشاعه معروف مهیا کنیم و شهرداری به عنوان یک خدمت عمومی نسبت به تامین و نصب حداقل 5 دستگاه کولرسانترال در محوطه مصلی اقدام کند.

انتهای پیام 523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲
0
بنازم شهردار شیراز را که زحمتکشه......