کد خبر: ۴۱۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۲

انتقاد شدید مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز از بسته شدن یک شبه پل علی بن حمزه

نمیدانم این نگاه غیر کارشناسانه و زود گذر از کجا منشا گرفته است. با این تغییر معابر اصلی که یک شب بوجود می آید، پلیس راهنمایی و رانندگی دچار مشکل خواهد شد.
به گزارش شیرازه، برخی از مسئولان با بستن  برخی از معابر اصلی و پل علی بن حمزه سعی در حذف مسئله حل  ترافیک  دارند در حالی که این تصمیات یک شبه همراه با خطا، موجب تمسخر شهروندان نسبت به روش های اجرایی شده است.

 مدیر اجرایی طرح ترافیک  شهرداری شیراز با بیان این مطلب  با انتقاد از بسته شدن برخی معابر اصلی و پل علی بین حمزه  و حذف چراغ راهنما در فلکه سنگی و بلوار نیایش در جمع خبر نگاران، گفت: نمیدانم این نگاه غیر کارشناسانه و زود گذر از کجا منشا گرفته است. با این تغییر معابر  اصلی که یک شب بوجود می آید، پلیس راهنمایی و رانندگی دچار مشکل خواهد شد.

محمد رضا امین، بیان داشت: طبق  مصوبه سال 88 وزارت کشور، ایجاد زیر ساخت محدوده طرح ترافیک از جمله اصلاح هندسی معابر اصلی و اصلاح مسیر حرکت خودروها در خیابان ها مطرح شده بود و ملاک اجرای طرح، افزایش پارکینگ نبود؛ بااین شرایط طی چند ماه گذشته شاهد تصمیمات جالبی در خصوص مسیر حرکت شبکه ها ی اصلی  هستیم و هرکدام به دلایل نامعلوم صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ترافیک نیازمند نگاه دقیق تری است تا حذف عامل ها وا بسته.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز ضمن اشاره به اینکه باید تمام مسولان ملزم به تصمیات اتخاذ شده در شورای ترافیک استان باشند تا شاهد این موارد در معابر اصلی آن هم بی خبر و یه شبه نباشم تا اجرای طرح ترافیک ابزار راهگشا باشد، خاطر نشان کرد: در زمان اوج ترافیک در محدوده مرکزی شهر 25 هزار خودرو تردد دارند، با اجرای طرح ترافیک وکاهش تعداد سفرهای درون شهری  میزان تردد خودرو در هسته مرکزی به یک پنجم میزان فعلی یعنی 5 تا 7 هزار خودرو  خواهد رسید.

امین، اظهار داشت: در حال حاضر 6 هزار خودروی اداری سازمانی شناسایی شده و مجوز عبور را در طرح ترافیک دریافت کرده‌اند و همچنین 3 هزار مجوز نیز برای بیماران خاص صادر شده و 300 خودروی شرکت‌ها که در محدوده هستند نیز برای دریافت مجوز ثبت‌نام کرده‌اند.
وی ضمن اشاره به اینکه در تهران، ساکنان محدوده مانند بقیه مردم مشمول زوج و فرد هستند اما ما طبق   مصوبه شورای شهر این استثنا را در نظر گرفتیم،  تصریح کرد: 3 هزار خانواده ساکن محدوده و یک‌هزار متخصص و کادر بیمارستانی  نیز در شمار ثبت نام کنندگان برای مجوز تردد هستند که پیش بینی می شود تعداد مجوزهای ساکنان محدوده به 10 هزار نفر خواهد رسید.

امین، ادامه داد: در صورت تصویب وزارت کشور، سرویس مدارس و برخی از تاکس تلفنی ها نیز مشمول مجوز خواهند شد.

وی در پاسخ به  این سئوال که  با این تعداد صدور مجوز تفاوت ناچیزی  مابین  تعداد مجوزها و تعداد خودرو های تردد کننده در اوج ترافیک است، گفت: این تعداد خودروی مجوز داده شده همواره در تمام ساعات و همگی با یکدیگر تردد ندارند و ساکنان محدوده مرکزی شهر نیز در ساعات محدودی عبور و مرور می‌کنند.

 مدیر اجرایی طرح ترافیک در مورد مجوز صادره برای  ادارات نیز ابراز داشت: بنا داشتیم گران‌ترین نرخ مجوز را به ادارات اختصاص دهیم تا به نوعی با سیاست‌های دولت در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی، هماهنگ عمل کنیم و عامل بازدارنده‌ای در تردد بیهوده ایجاد کنیم، اما شورای شهر و فرمانداری  این نرخ را تعدیل کردند.
 امین ضمن اشاره به اینکه  دو ماه باقی مانده از تابستان بهترین فرصت برای اجرای طرح ترافیک است، ابراز داشت: با آغاز پاییز و شروع مدارس و جابه‌جایی منازل مردم با اجرای  طرح  آشنا شده و مشکلی نخواهند داشت. مدیر اجرایی طرح ترافیک، گفت: هدف از اجرای طرح ترافیک توزیع شدن سفرها است نه حذف آنها.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
بىشترىن مراکز درمانى وسط اىن طرح افتادن مثلا برا ىک ازماىشگاه باىد مبولانس بگىرىم