کد خبر: ۴۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۲

معاون هلال احمر فارس: هلال احمر متولی حوادث غرق شدگی نیست

به دلیلی گستردگی رودخانه ها، هلال احمر، متولی بخش حوادث غرق شدگی نیست و پایگاه خاصی در این رابطه ندارد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس با اشاره به آغاز فصل تابستان و برنامه های تفریحی افراد، خبرداد: با توجه به آغاز فصل تابستان و انجام کوهنوردی توسط افراد مبتدی و غیر مبتدی، بیشترین امار عملیات امداد و نجات مربوط به حوادث کوهستانی است.
علیرضا حکمت، ادامه داد: کوهنوردی در حال حاضر به گونه ای جا افتاده که افراد مبتدی به تنهایی به این ورزش می پردازند که متاسفانه در بسیاری از مواقع راه خود را گم کرده و مجبور به تماس با گروه امداد و نجات می شوند. در این راستا  تعداد 11 پایگاه کوهستانی در فارس فعال است تا در هنگام بروز حادثه که بیشتر در مناطق شمالی استان رخ می دهد، بتوانند اقدامات مناسب را انجام دهند.

وی  در خصوص امداد و نجات های جاده ای، عنوان کرد:  در حال حاضر 22 پایگاه ثابت به صورت شبانه روزی  در جاده های فارس فعال است که در شرایط خاص و ایام تعطیلات شش پایگاه موقت اضافه می شود تا در طول روز بتوانند به افراد در جاده ها خدمات ارائه دهند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس، افزود: در کنار  پایگاه های ثابت و کوهستانی یک پایگاه امداد هوایی وجود دارد که در موارد خاص مانند آتش سوزی جنگل ممسنی که چند روز پیش ایجاد شده بود به امدادرسانی  می پردازند.

حکمت با تاکید بر اینکه هلال احمر متولی امداد و نجات های مربوط به غرق شدگی در رودخانه ها نیست، ابراز داشت: به دلیلی گستردگی رودخانه ها، هلال احمر، متولی بخش حوادث غرق شدگی نیست و پایگاه خاصی در این رابطه ندارد و  در برخی از عملیاتها با تماس اورژانس، هلال احمر عملیات  امداد و نجات را انجام می دهد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان