کد خبر: ۴۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۲

معاون سياسي، امنيتي استانداري فارس: توزيع کنندگان مواد مخدر نیروی دشمن هستند

قرار گرفتن ايران در کنار کشورهاي توليد مواد مخدر باعث شده علاوه بر مسير ترانزيت مواد مخدر، مقصدي براي مصرف نيز باشد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، معاون سياسي، امنيتي استانداري فارس در جلسه شوراي هماهنگي مواد مخدر استان گفت: توزيع کنندگان مواد مخدر علاوه بر سود اقتصادي که با سرپيچي از قانون به دست مي آورند، به عنوان عامل دشمن باعث اعتياد جوانان و عمل در جهت منفعت دشمنان مي شوند.
 کمال فيروز آبادي افزود: زماني که افراد در جامعه بيکار هستند و در حاشيه شهرها ساکن مي شوند کسي مسئوليت آن ها را قبول نمي کند درحالي که ارگان ها با قبول مسئوليت در قبال اين افراد بايد از شکل گيري کانون هاي بحران جلوگيري کنند.
وي تصريح کرد: با وجود بسترهاي قانوني بايد تلاش كنيم مشاركت خيرين در اين زمينه گسترش يابد که در اين زمينه و براي مقابله با معضل اعتياد هماهنگي و همكاري همه دستگاه ها و نهادهاي استان ضروري است.
 فيروزآبادي با اشاره به راه اندازي اردوگاه سلامي براي نگهداري از معتادان مرد در شيراز ابراز داشت: راه اندازي اين اردوگاه تجربه جديدي بود كه بايد گسترش يافته و درخصوص نگهداري از زنان معتاد نيز تمهيداتي انديشيده شود.
وي اظهار داشت: وجود افراد معتاد در بافت هاي فرسوده و محله هايي که هيچ هويتي ندارند يک شبه و به دليل کمبود کارکرد يک دستگاه به وجود نيامده است و انتظار داريم ساير ارگان ها از جمله شهرداري و صدا و سيما در کنار بهزيستي در حوزه پيشگيري کارهاي زيادي انجام دهند.

معاون سياسي و امنيتي استانداري بيان داشت: ولگردي، تکدي گري و سرقت از اموال عمومي از مواردي است که افراد بعد از اعتياد به آن کشيده مي شوند.

فيروزآبادي ضمن اشاره به وضعيت جغرافيايي ايران، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ايران در کنار کشورهاي توليد مواد مخدر باعث شده علاوه بر مسير ترانزيت مواد مخدر، مقصدي براي مصرف نيز باشد.
 وي به جايگاه استان فارس در مواجهه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس نيز به سبب موقعيتش در ايران مسير ترانزيت و همچنين يکي از مقاصد مصرف مواد مخدر در ايران است و باتوجه به اين موقعيت، مبارزه با و مقابله با توزيع و مصرف مواد مخدر بسيار حائز اهميت است.
فيروزآبادي اضافه کرد: استان فارس در دسته بندي ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در دو سه سال اخير از دسته «ج» به دسته «الف» تغيير موقعيت داشته است که نشان از مقابله مناسب با مواد مخدر و بهبود اين جايگاه در کشور دارد.

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري با بيان اينکه در برخورد با اعتياد بايد به محورهاي مقابله، پيشگيري، درمان، حقوقي و قضايي توجه داشت، افزود: مهمترين هدف دشمن در گسترش اعتياد را جوانان دانست.

فيروزآبادي ضمن انتقاد از عدم حضور مديران سازمان ها و ادارات کل در جلسه شواري هماهنگي خاطرنشان کرد: بايد همه دستگاه ها با همکاري هر چه بيشتر در کاهش علل و پيامدهاي اعتياد اقدام کنند.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان