کد خبر: ۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲

اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به سبک روزنامه بهار+عکس

روزنامه بهار در شماره 181 روز پنجشنبه خود یادداشتی را در راستای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان منتشر کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ندای انقلاب، یکی از روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان به نام بهار در یادداشتی با عنوان "رای آگاهانه بلوچستان و تقاضاهای ملی- منطقه‌ای" به قلم نرجس‌خاتون براهویی به شیعیان سیستان و بلوچستان در اقدام بی سابقه ای هجمه کرده است.

در این یادداشت آمده است که تندروی‌هایی که در این سال‌ها کشور به آن مبتلا شده بود، در سیستان و بلوچستان به شکل افزایش تنش‌ها و برخوردهای مذهبی نمود پیدا کرده که تندروهای شیعه طبعا به دلیل آن‌که خود را نمایندگان حکومت تلقی می‌کنند، نقش بیشتری در دامن زدن به حساسیت‌ها داشته‌اند.


روزنامه بهار در ادامه این مطلب تاسف بار نوشته است که شیعیان سیستان و بلوچستان در منطقه چنین القا کرده‌اند که با مقامات عالی نظام و مراجع قم در ارتباط هستند و از آن‌ها برای کارها و دیدگاهشان تایید می‌گیرند!

این مطلب روزنامه بهار این سوال را پدید می آورد که ورود به چنین مطالب سخیفی در شرایط حساس کنونی که دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است چه مرهمی بر زخم های ایجاد شده خواهد بود و آیا انتشار این مطلب هم راستا با مطامع اختلاف افکنان دشمن در منطقه جنوب شرق کشور نیست؟ در یادداشت مزبور نگاه مخاطب به سمت پیروزی روحانی با آرای حداکثری در استان سیستان و بلوچستان هدایت می شود حال سوال اساسی اینجاست در حالی که در انتخابات پیوند شیعه و سنی به نمادی از افتخار مبدل شده است چرا این روزنامه این اتحاد را به سخره گرفته و زمینه افتراق بین شیعه و سنی را پی جویی می کند؟

حال که در پایان دولت دهم هستیم آیا شاهد برخورد مناسب وزارت ارشاد و مسئولان مربوطه در آخرین روزهای کاری با این روزنامه خاطی خواهیم بود یا سهوا و یا عمدا از این خطای فاحش چشم پوشی می شود؟
انتهای پیام/
نظرات بینندگان