کد خبر: ۴۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۲

انتقادپذیر باشید! هنوز مهر تاییدتان خشک نشده است

از مهم‌ترین ویژگی‌های هر مسئول، می‌توان به میزان انتقاد پذیری آن مسئول اشاره کرد، این مورد متاسفانه در بین مسئولانی که تازه به پست و مقامی رسیده اند کمرنگ تر می باشد.
به گزارش شیرازه، بهار کوار نوشت: از مهم‌ترین ویژگی‌های هر مسئول، می‌توان به میزان انتقاد پذیری آن مسئول اشاره کرد، این مورد متاسفانه در بین مسئولانی که تازه به پست و مقامی رسیده اند کمرنگ تر می باشد.

امام خمینی و اصل انتقاد پذیری

* هر فردى از افراد ملت حق دارد كه مستقيماً در برابر سايرين، زمامدار مسلمين را استيضاح كند و به او انتقاد كند و او بايد جواب قانع‏كننده بدهد و در غير اين صورت، اگر بر خلاف وظايف اسلامى خود عمل كرده باشد- خود به خود- از مقام زمامدارى معزول است‏. (صحيفه امام - ج‏5 - ص409)

 * انتقاد بايد بشود. تا انتقاد نشود، اصلاح نمى‏شود يك جامعه. عيب هم در همه جا هست؛ سر تا پاى انسان عيب است و بايد اين عيبها را گفت و انتقادات را كرد؛ براى اينكه اصلاح بشود جامعه. (صحيفه امام - ج‏14 – ص 401)

رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان و فعالان دانشجويي 16 مرداد 91

* یکی از دانشجویان درخصوص «تفاوت برخی دیدگاههای کارشناسی با نظرات رهبری و اینکه آیا این تفاوت دیدگاه به معنای مخالفت با ولایت و نظام است» پرسیده بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: هیچ نظر کارشناسی که مخالف با نظر رهبری باشد به معنای مخالفت با ولایت نیست.

از مهم‌ترین ویژگی‌های هر مسئول، می‌توان به میزان انتقاد پذیری آن مسئول اشاره کرد، این مورد متاسفانه در بین مسئولانی که تازه به پست و مقامی رسیده اند کمرنگ تر می باشد و بعضاً برخوردهای عجولانه ای با انتقادهای صورت گرفته از ایشان یا مجموعه تحت امرشان صورت میدهند.

مورد جالب تری که متاسفانه این روزها بعضاً دیده میشود عدم انتقادپذیری برخی از مسئولانی می باشد که هنوز پست خود را تحویل نگرفته اند؛ روی سخنم با برخی از منتخبین شوراها می باشد که هنوز دوره مسئولیت ایشان بطور رسمی آغاز نگردیده و به قول معروف مهر تاییدشان خشک نشده است و بعضاً با عدم توجه به اختیارات خود و عدم آشنایی با این فضا موضع گیری های عجولانه ای انجام میدهند.

به هر حال بهترین مرجع قضاوت در مورد عملکرد مسئولین، افکار عمومی و مردم هستند . البته باید شرایط طوری فراهم باشد که در مورد موضوع مورد انتقاد ، طرفین بتوانند آزادانه موارد خود را مطرح کنند.

همواره در نگاه به موضوعات – چه انتقادی و چه غیر انتقادی – افکار عمومی ارجح‌ است بدین ترتیب مطالبی که به عنوان کامنت یا نظرات در قسمت خبرها و یا مطالب در سایت های خبری از طرف مردم گذاشته می‌شود اهمیت خاصی دارد و جهت و خط فکری مردم را در مورد رد و یا قبول آن پدیده نشان می‌دهد .
به امید روزی که آستانه تحمل مسئولین ما بالا رود و انتقاد را به مثابه تخریب، تضعیف و ... ندانند.

نظرات بینندگان