کد خبر: ۴۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲

«مشق شب قدر» در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد+تصاویر

در شب قدر امسال هنرمندان خوشنویس به خوبی توانستند درحرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و با حمایت تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)و انجمن خوشنویسان، معاونت فرهنگی شهرداری و بسیج هنرمندان، این شب روحانی و ارزشمند را هنرمندانه به سحر برسانند و کتابت قرآن نمایند.
به گزارش شیرازه، مراسم «مشق شب قدر» با حضور هنرمندان خوشنويس استان فارس در حاشيه برگزاری آئين شب قدر در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: خوشنويسان استان فارس در رده‌های خوب، ممتاز و فوق ممتاز در شب 21 رمضان و مصادف با شب قدر شهادت مولای متقيان حضرت امام علی(ع) در حرم احمدبن موسی(ع) گرد هم جمع شده تا به خلق آثار خوشنويسی قرآنی بپردازند.
 احمد همتی اظهار كرد: كتابت قرآن تنها عمل مقدسی است كه هنرمند با حس خاص روحانی به آن می‌پردازد و تلاش‌های صورت گرفته در اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر آن بوده كه با ترويج فرهنگ قرآنی به وسيله كتابت قرآن بسترسازی لازم برای هنرمندان جوان نيز انجام شود.
وي تصريح كرد: هيچ هنری جز خوشنويسی در طول تاريخ تاكنون نتوانسته با قرآن به اين حد همنشين شود چراكه تنها از طريق اين هنر سنتی می‌توانيم به كتابت قرآن بپردازيم، بنابراين شأن اين هنر سنتی نيز خاص است.

 همتي خاطرنشان كرد: سال گذشته با همكاری صورت گرفته از طرف حرم حضرت احمدبن موسی (ع) و انجمن خوشنويسان شيراز اين مراسم با شكوه خاصی برگزار شد و آثار خلق شده به حدی نفيس بود كه تصميم بر چاپ كتابی با همين عنوان گرفته شد كه اميدواريم امسال نيز اين مهم محقق شود.

وی افزود: در شب قدر امسال نیز هنرمندان خوشنویس به خوبی توانستند درحرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و با حمایت تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)و انجمن خوشنویسان، معاونت فرهنگی شهرداری و بسیج هنرمندان، این شب روحانی و ارزشمند را هنرمندانه به سحر برسانند و کتابت قرآن نمایند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پايان گفت: آثار قرآنی خلق شده توسط هنرمندان نيز به‌صورت نمايشگاهی برپا می‌شود و به برگزيدگان با اهدای لوح و هدايايی تقدير خواهد شد.

شایان ذکراست درحاشیه مراسم مشق شب قدر نمایشگاه قرآنی و خط نگاره های اسماء الحسنی کار مشترک موسسه فرهنگی هنری حضرت شاهچراغ(ع) و انتشارات نوید شیراز نیز برپامی باشد که از سوی حوزه معاونت پژوهش و فناوری آستان مقدس در مساحتی به وسعت ١٢٠٠ مترمربع تا پایان ماه مبارک رمضان (١۷ مرداد) ادامه دارد.








انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان