کد خبر: ۴۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
گزارش اختصاصی شیرازه درباره حادثه پارک فضیلت شیراز

دادستان شیراز ماه قبل دستور بازداشت قاتل را صادر کرده بود/بیش از سی نفر بسیجیان حاضر در محل شهادت می دهند که محمدرضا با ضارب هیچ درگیری نداشت/فردی که به عنوان مطلع گزارش داده همه ماجرا را نگفته است

متاسفانه فرد مطلعی که به دادستانی مراجعه و خود را از اعضای پایگاه بسیج معرفی کرده است، شرح حادثه را بطور صحیح و کامل بیان نکرده و دلیل وقوع حادثه را فقط درگیری قاتل و مقتول به خاطر پرسیدن آدرس عنوان کرده است.

شیرازه - محمدرضا ادبی جوان 22 ساله شیرازی ساکن محله بلوار فضیلت روز جمعه 18 مرداد ماه 92 بر اثر اصابت ضربه چاقوی شخصی به نام (ه.ز) به سینه وی و انسداد راه تنفسی جان خود را از دست داد. پس از انتشار اخبار مختلف در رسانه ها، خبرنگار شیرازه با حضور در محل وقوع حادثه جهت پیگیری اصل ماجرا با مطلعین این حادثه گفتگویی داشته است.

براساس اظهارات مسئول هیئت عشاق المهدی(عج) و فرمانده پایگاه مقاومت کربلا، فردی به نام (ه.ز) که فردی سابقه دار بوده و در پرونده خود جرایمی همچون مشارکت در قتل را داشته، چندین مرتبه در محوطه بوستان فضیلت حضور یافته و با عربده کشی و انجام اعمال ناهنجار اقدام به ایجاد مزاحمت برای اهالی محل و عموم مردم حاضر در بوستان کرده است.

هادی قاسم پور می گوید: در خرداد ماه 92 نیز در اطراف مهدیه کربلا که محل برگزاری جلسات هفتگی هیئت عشاق المهدی(عج) و برنامه های پایگاه مقاومت کربلا می باشد، نامبرده با در دست داشتن سلاح سرد (قمه) اقدام به عربده کشی و تعقیب یکی از نیروهای بسیجی پایگاه مقاومت جهت مضروب کردن می نماید که خوشبختانه با هوشیاری نیروی بسیجی فرد شرور موفق به مضروب نمودن وی نمی شود.

مسئول هیئت عشاق المهدی با ارائه دست خط دادستان شیراز به خبرنگار شیرازه اضافه می کند: در تاریخ یکم تیرماه 92 نامه ای از طرف پایگاه مقاومت و هیئت مذهبی محل، به دادستان عمومی و انقلاب شیراز ارسال شده و شرح شرارت های نامبردگان به این مقام مسئول گزارش شده است. علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب شیراز در همان زمان بدون درنگ دستور پیگیری موضوع و انجام اقدامات لازم را به نیروی انتظامی صادر می کند و پیگیری پرونده شرارت این افراد در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت شیراز قرار می گیرد و تا زمان قتل، پلیس موفق به دستگیری آنها نمی شود.

قاسم پور توضیح می دهد: در تاریخ 18 مرداد 92 در مجاورت ساختمان پایگاه مقاومت کربلا واقع در بوستان فضیلت، حدود 30 نفر از نوجوانان بسیجی پایگاه مقاومت محله در حال بازی فوتبال بوده اند که در همان حین فرد شرور به همراه فردی دیگری در محل بازی نواجوانان حاضر شده و با در دست داشتن سلاح سرد (چاقو) و عربده کشی به دنبال شخصی با اسم مستعار (ابوالفضل یا عبدلی) که وی را نیز در محله به عنوان اراذل و اوباش می شناسند، بوده است و با حالت غیرعادی آدرس او را از نوجوانان حاضر در محل مطالبه می کند.

آنها هم اظهار بی اطلاعی می کنند. به دنبال اصرار وی جهت گرفتن آدرس از نوجوانان، جوان 22 ساله بسیجی به نام محمدرضا ادبی که از اهالی محل و اعضای همان پایگاه مقاومت و هیئت مذهبی بوده است، با اشاره به بی اطلاعی از آدرس فرد مورد نظر، از وی درخواست می کند صدایش را پایین بیاورد و با تذکر این که اینجا جای عربده کشی و چاقو کشی نیست از وی می خواهد سلاح سرد خود را کنار بگذارد. اما فرد شرور بدون هیچگونه درگیری با وی، بدون درنگ چاقو را به سینه وی فرو می کند و فورا از محل متواری می شود.

محمدرضا به دلیل شدت جراحت وارده و ورود خون به ریه اش پس از طی چند قدم به زمین افتاده و قبل از رسیدن به بیمارستان شهید بهشتی شیراز جان خود را دست می دهد.

فرمانده پایگاه مقاومت کربلا می افزاید: متاسفانه فرد مطلعی که به دادستانی مراجعه و خود را از اعضای پایگاه بسیج معرفی کرده است، شرح حادثه را بطور صحیح و کامل بیان نکرده و دلیل وقوع حادثه را فقط درگیری قاتل و مقتول به خاطر پرسیدن آدرس عنوان کرده است؛ در صورتی که شهادت دادن همه افراد حاضر در محل حادثه به مطالب فوق، خلاف اظهارات فرد مطلع می باشد.

امید است مسئولین دلسوز دستگاه قضایی استان همچون مراتب قبل با قاطعیت تمام با افراد شروری که قصد بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم را دارند، برخورد جدی نمایند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زانتیا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
2
پس دادستان که چیز دیگه ای گفته بود؟ پس واقعا شهید شده؟ خدا رحمتش کنه
علی
اشکال از کلانتری بوده که طبق معمول فرامین مقام قضایی رو یا انجام نمیده یا دلبخواه هر زمان صلاح دونست انجام میده یعنی نوشدارم بعداز مرگ سهراب
جان فدای دین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
3
احسنت به شیرازه با این کارش
اگر واقعاً تحقیقات نشون بده که این ماجرا صحت داشته شما پیش خدا ماجورید. چونکه نگذاشتید خونش پایمال بشه
یا حسین یا حسین
منصف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
1
دادستان اعلام نظر قطعی نکرده بود. گفته بود داره بررسی میشه. خدا عالمه به هرحال.
اونچه زشته آزادی این مزاحمین نوامیسه که راحت و آزرادانه می گردن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
2
اگر دادستان و استاندار بومی بود بهتر بود
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
اصلا " خیال کنید محمد رضا آمر به معروف هم نبوده، آیا یک شهروند بوده یک انسان بوده یک جوان بوده یا نه ، بیگناه خونش ریخته شده یا نه، اصلا" فرض بر اینکه قاتلش هم گرفتند اعدام کردن ، ایا محمد رضا برا خونوادش دوباره زنده میشه ،مگه حتما" باید آمر به معروف باشه یا خبر رسانه ای بشه تا قوه قضاییه تالزه یادش بیاد باید برخورد جدی کنه و مسئولین هم از خواب غفلت بیدار بشن، یادم زمان فرمانداری آقای عزیزی یک برخورد جدی با این ارازل اوباش شد و تاچند سال همه شهروندان شیرازی از شرشون راحت بودند. خداکنه یه برخورد جدی با وقوع این حادثه با ارازل اوباش بشه، نه با قرار کفالت زودتر از مامورین بدرقه کننده متهمین به دادگاه از دادگاه خارج بشن، واقعا" متاسفم برای بعضی از قوانین قضایی
ف25
جدیدا به آنان مرخصی هم می دهند
میثم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
کاش گفته فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور که گفتند تا هستم اراذل جرات درگیری با کسانی که آمر به معروف هستند را ندارند میذاشتن اجرایی بشه.اشکال از خود نیروی انتظامی هست وگرنه چطور میشه که دادستان دسنوربازداشت بده اما کلانتری فرد رو پیدا نکنه؟! شایدم این شرور کلانتری رو ترسونده باشه.!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
3
بسمه تعالي
باعث و شرم خجالت است
اگر نيروي انتظامي يا مسئول مربوطه توان برخورد با جانيان و ارازل و اوباش را ندارند اعلام کنند تا همچون خفه کردن فتنه 88 ، نيروهاي مردمي کار را به دست بگيرند و امنيت خود و نيروي انتظامي را تامين کنند . والسلام
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
1
دادستان محترم شیراز و فرمانده انتطامی فارس :: آیا با پاک کردن صورت مسئله مشکل این جنایت بزرگ حل می شود پرسیدن آدرس همراه با قمه کشی و عربده کشی است فک کنم اینجور مسائل برای جناب دادستان مسئله ای عادی باشد در ضمن باری از مسئولیت شما برداشته نمی شود اون دنیا باید در درگاه خداوندجوابگو باشید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
1
سلام در مورد قتل دو نفر در میدان تره بار هم گزارشی تهیه کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
2
این روزها اکثریت مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان عضو بسیج هستند که انشاا... نیتشان خیر است . بنابراین ممکن است دو نفر از اهالی شهر به خاطر مسائلی با همک درگیر شوند که در ظاهر نوعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب شود مثلا فرض کنید دو راننده با یکدیگر تصادف می کنند که یکی از آنها کارت بسیج داشته باشد و ایشان به راننده دیگر تذکر بدهد و آن راننده از روی عصبانیت فرد فوق را بکشد و یا یک بسیجی در صف نانوایی به یک نفر دیگر تذکر بدهد که نوبت را رعایت کند و فرد خاطی ایشان را نیز بکشد.
و ده ها مورد دیگر آیا باید عنوان شهید به این افراد داد؟
البته مرگ فرزند برای خانواده خیلی سخت است.و خداوند به خانواده ایشان صبر دهد
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
پس اشکال از ماموران نيروي انتظامي بوده كه نتونستن دستگيرش كنن كه راحت بين مردم نگرده
خبرنگار کازرونی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
وقتی خبر کشته شدن این نوجوان رو فهمیدم تاسف خوردم و گفتم به امید خدا قاتل دستگیر می شه ، خوشبختانه پس از گذشت چند روز شب هنگام فرماندهی انتظامی فارس سردار سجادیان به روی گوشیم مسیج داد که قاتل دستگیر شده و من هم به همراه چند تن از خبرنگاران دیگه خیلی خوشحال شدیم و واقعا تلاش و پیگیری ماموران انتظامی جای تقدیر دارد،ضمنا از سایت شیرازه هم تشکرمی کنیم .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
متاسفم
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
فقط اعدام
واقع نگر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
0
شهیداست ولاغیر