کد خبر: ۴۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی:

تذکر لسانی باید فراگیر شود/امر به معروف همواره مورد بی مهری صاحبان زور بوده است

مسئله امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام همواره مورد بی‌مهری اصحاب زر و زور بوده است و صاحبان زر و زور می‌دانستند که احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر برای آنان محدودیت ایجاد می‌کند و از این رو آن را خوش نمی‌داشتند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد  نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار داشت: در ابتدای انقلاب جوّ بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر شکسته شد و مردم در مقابل نمادهای اسلامی احساس مسئولیت کردند اما آرام آرام دوباره همان فضای ‌بی‌تفاوتی و بدون عکس‌العمل بودن در جامعه رشد کرد.

رئیس ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر استان فارس ادامه داد: بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه عمومی تذکر لسانی باید فراگیر شود و گروهی نیز برای برخورد جدی‌تر با ائمه کفر مراحل بالاتر نهی از منکر را بر عهده گیرند.

امام جمعه شیراز با اشاره به زنده شدن فریضتین در زمان حکومت امام علی(ع) ابراز داشت: ائمه اطهار همواره با این تفکر مقابله کرده و در احیای فریضتین کوشیده‌اند.

آیت الله ایمانی در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام همواره مورد بی‌مهری اصحاب زر و زور بوده است و صاحبان زر و زور می‌دانستند که احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر برای آنان محدودیت ایجاد می‌کند و از این رو آن را خوش نمی‌داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان داشت: بی‌تفاوتی به مسئله امر به معروف پس از قتل عثمان‌بن عفان آغاز شد.
آیت الله ایمانی افزود: آنان که در راس جریان بی‌تفاوتی نسبت به فریضتین بودند چنین القا کردند که بر اساس فرمان رسول‌الله (ص) باید از فتنه فاصله گرفت و به خاطر اینکه در قضیه کشته شدن عثمان فتنه رخ داده نباید در طرفین موضوع وارد شویم. آن ها می ‌گفتند که علی و عثمان هر دو را به خدا واگذار کنید و این تفکر «به خدا واگذار کردن» از همین جا آرام آرام در جامعه طرفدارانی پیدا کرد.

آیت الله ایمانی در این مراسم تاکید کرد: این تفکر آنقدر رشد کرد که ایمان بدون عمل صالح در نظر برخی کفایت می‌کرد و بیان می‌کردند از درون مردم خداوند خبر دارد و راجع به هیچ رفتار گناه‌آلودی نمی‌توان قضاوت کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از آنجا که پیروان این شیوه تفکر انحرافی امت اسلامی را به انزوا و بی‌تفاوتی می‌خواندند حکومت‌ها از آنان استقبال می‌کردند.

شایان ذکر است در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات دبیر پیشین ستاد احیای امر به معروف و نهی را منکر استان فارس حجت‌الاسلام والمسلمین خوشنویس تقدیر شد و سرهنگ گرامی به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی را منکر استان فارس معرفی شد.
نظرات بینندگان