کد خبر: ۴۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
بمناسبت هفته دولت

اقتصاد مقاومتی به سبک شهید رجایی

اگر امروز بر سر سفره نخست وزیر یک نوشابه اضافه شود، از فردا بر سر سفره استانداران، مدیران کل تا پایین ترین اداره و آن هم در بستر تاریخ این اتفاق تکرار می شود.
شیرازه- شهید رجایی در زمان نخست وزیری خود به مشهد مقدس مسافرت می کند و قرار بوده ناهار در مهمانسرای حرم رضوی باشد. استاندار وقت خراسان (آقای دکتر غفوری فرد) می گوید من به مسئول مهمانسرا ﺗﺄکید داشتم که ناهار همان غذای هرروزه زائران باشد و اضافه ای نداشته باشد اما هنگام صرف ناهار متوجه شدم شهید رجایی از خوردن غذا پرهیز دارد و ناهار نمی خورد.
علت را جویا شدم و شهید رجایی گفت: چرا به غذای امروز من و زائران، نوشابه اضافه کرده اید؟ تا هنگامی که نوشابه ها جمع نشود، من از خوردن ناهار معذورم.
استاندار می گوید پس از اینکه نوشابه ها را جمع کردیم، شهید رجایی گفت: اگر امروز بر سر سفره نخست وزیر یک نوشابه اضافه شود، از فردا بر سر سفره استانداران، مدیران کل تا پایین ترین اداره و آن هم در بستر تاریخ این اتفاق تکرار می شود. این یک نوشابه برای من مبلغی هزینه ندارد و می توانم از خودم هزینه آن را پرداخت نمایم، اما نمی خواهم این یک رسم شود و فرهنگ آن در میان مسئولین رواج پیدا کند.

روحش شاد و یادش جاودانه باد.

بیان خاطره از آقای امان الله فتحی، نقل قول از دکتر غفوری فرد استاندار وقت خراسان.

منبع: خنج کهن


نظرات بینندگان