کد خبر: ۴۳۲۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

رئیس یک دانشگاه در کمتر از ۳۰ ثانیه برکنار شد!+جزئیات

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان از برکناری خود در کمتر از ۳۰ ثانیه توسط سرپرست وزارت علوم خبر داد و گفت: در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید معاونان و رؤسای دانشگاه‌ها بلاتکلیف هستند.
شیرازه- محمداسماعیل همدانی گلشن رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: با آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم آشنایی ندارم. خیلی برایم عجیب بود که بدون هیچ جلسه‌ای برکنار شدم.
 
وی با بیان اینکه ساعت 14 روز پنج‌شنبه 7 شهریورماه آقای توفیقی در تماسی تلفنی که بیش از 30 ثانیه طول نکشید، خبر برکناریم را داد، گفت: در این تماس آقای توفیقی گفت «اگر اجازه بدهید یک جابجایی در دانشگاه داشته باشیم» از حرف ایشان تعجب کردم چون آقای توفیقی را نمی‌شناختم و گفتم «من نباید اجازه بدهم اگر از اختیاراتتان است، انجام بدهید»
 
وی دانشگاه صنعتی اصفهان را یکی از مهم‌ترین و برترین دانشگاه‌های کشور یاد کرد و گفت: کسی که قرار است وزیر شود نباید به چنین دانشگاهی اهمیتی در حد 30 ثانیه بدهد. به نظرم آقای توفیقی یا از ساده‌ترین اصول و روال‌ اطلاع ندارد یا نمی‌خواهد آنها را انجام دهد.
 
به گفته وی تاکنون هیچ سرپرستی به روشی که آقای توفیقی عمل کرده است، عمل نکرده و این نوع رفتار وجهه سیاسی دارد، سرپرست منصوب می‌شود تا امور جاری مختل نشود. کسی که هنوز مشخص نیست رای اعتماد از مجلس می‌گیرد یا نه، در حال برکناری رؤسایی است که از وزیر علومی که رای اعتماد مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند، حکم گرفته‌اند، این کار سابقه نداشته و غیرمنطقی است.
 
همدانی گلشن با تأکید براینکه اقدامات آقای توفیقی نظام آموزش عالی را مختل می‌کند، گفت: معاونان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها بلاتکلیف هستند. با شروع ترم مشکلات زیادی در دانشگاه‌ها وجود دارد. تغییر و تحولات برای پس از ترم است و عجیب است که این تحولات خیلی با عجله انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به پذیرش مسئولیت از سال 88 در این دانشگاه، گفت: امسال با کمبود بودجه بدون هیچ بدهی در دانشگاه صنعتی اصفهان پیش رفتیم و فعالیت‌ها نه تنها متوقف نشد بلکه پیشرفت خوبی داشت.
 
به گفته وی از سال 88 تا کنون، 40 هزار متر مربع فضای آموزشی، دانشجویی و رفاهی، 11 هزار متر مربع محوطه‌سازی، 7 کیلومتر راهسازی ، 4 میلیارد تومان نیز تعمیرات اساسی در دانشگاه انجام شده است.
 
رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در سال 88 نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی 30 درصد بود که این آمار در حال حاضر به 45 درصد از دانشجویان رسیده است، گفت: 53 درصد از کل تولیدات علمی این دانشگاه طی 3 سال گذشته بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در سه سال و نیم گذشته حدود 400 طرح پژوهشی با صنعت با مبلغ بالای 50 میلیون تومان در دانشگاه صنعتی اصفهان داشتیم و در 8 طرح کلان ملی مجری هستیم.
 
همدانی گلشن خاطرنشان کرد: تا روز گذشته حکمی از مسئولیت رئیس جدید دانشگاه ابلاغ نشده است و فقط ایشان به دفتر ریاست دانشگاه اعلام کرده است که بنده در نشست رؤسای دانشگاه‌ها شرکت نکنم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
5
ای وای یکی از عوامل فتنه 88 اومده جای ایشون!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
0
به قول احمدي نژاد آب را آنجا بريزيد كه ميسوزد!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
0
خداروشکر که برکنارت کردند
امیدوارم از دانشگاه صنعتی هم اخراج بشی تا یکم مرهمی بشه بر دردهای چهار ساله کارمندان دانشگاه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
0
علی آقا شما دیگه چرا ؟چرا بجای دیگر کارمندان حرف می زنی بنده خدا آدم فهیم ومتدینی بود اهل دزدی اینها هم نبود دلسوز دانشجویان واقعا نبود چرا خدا در نطر نمی گیری