کد خبر: ۴۳۳۲۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲

درخت فساد و بی بند و باری از دیوارهای «باغ شهرها» بالاتر رفته، مسئولین نمی بینند؟!

این روزها در شیراز و در برخی باغ شهرهای صدرا و دیگر شهرک های حومه شیراز بدون نظارت مسئولین مربوطه و بدون مجوز میزبان مهمانی های آنچنانی است که در آنها تمام قوانین موجود و اصول شرع مقدس اسلام را زیر پا می گذارند.
به گزارش شیرازه پایگاه تحلیلی - خبری عصرفارس نوشت: تغيير الگوي شهرسازي به سمت استفاده كردن از زمين ها و باغ هاي حومه شهرها و احداث باغ شهرهاي تشكيل شده از واحدهاي ويلايي با توجه به شرايط كشورمان و به خصوص شهر شیراز در مورد كمبود مسكن، آسيب ديدن زمين هاي كشاورزي و تنفسگاه هاي حومه شهرها و سوء استفاده برخي افراد و گروه هاي زمين خواري نگراني هاي گسترده اي را موجب شده است.

پارتی های شبانه و جشن های مختلط؛ معضلی که این روزها در امنیت کامل در شیراز سومین حرم اهل بیت برگزار می شود. پارتی هایی که دامن فرزندان بسیاری از خانواده ها را گرفته و در داستان غم انگیز بی تفاوتی برخی مسئولان، گاهی دامن فرزندان خودشان را نیز گرفته است و نام آنها در بین بازداشت شدگان خودنمایی می کند و این می شود مصداق بارز «وای به روزی که بگندد نمک!»

از روی تاسف باید گفت که این مساله مختص شیراز نبوده و در دیگر شهرها نیز اتفاق افتاده است. در آخرین مورد در یکی از شهرستان های شمالی استان در شب های مبارک ماه رمضان شاهد دستگیری تعداد قابل توجهی از دختران و پسرانی بودیم که نام برخی از آنان با گوش مردم شهر کاملاً آشنا بود!

این روزها در شیراز و در برخی باغ شهرهای صدرا و دیگر شهرک های حومه شیراز بدون نظارت مسئولین مربوطه و بدون مجوز میزبان مهمانی های آنچنانی است که در آنها تمام قوانین موجود و اصول شرع مقدس اسلام را زیر پا می گذارند.

در این باغ شهرهای غیرمجاز و بعضا دارای مجوز(!) به اسم برگزاری جشن های تولد و عروسی، پارتی های مختلطی برگزار می شود که معمولا تا صبح ادامه دارد. از نکات قابل تامل در این مهمانی ها توزیع و مصرف انواع مشروبات الکلی به صورت علنی است که این رفتارها هیچ شباهتی با رفتار اسلامی ندارد و زیبنده شهر حضرت شاهچراغ نیست.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که قبح این موضوع تا حدی شکسته شده که در شب شهادت بانوی پاکی ها حضرت زهرا(علیهاسلام) دهها جلسه گناه اینچنینی در این مراکز برپا بوده است.

هر روز در جلسات اداری و همایش ها از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نام برده می شود اما گویا این عنوان تنها در حد یک شعار باقی مانده است و اقدام عملی جدی از سوی مراجع نظارتی و امنیتی در برخورد و ساماندهی اوضاع فعلی دیده نمی شود.

آقایان مسئول؛ پارتی های مختلط در باغ شهرهای شیراز زیبنده سومین حرم اهل بیت نیست. عصر فارس فرمایش رسول خدا(ص) که در وصف روز های آخرالزمان می فرمایند: کسی که امر به معروف می کند خوار می شود و کسی که مرتکب گناه می شودمورد ستایش قرار می گیرد(1) را به عینه تجربه کرده است؛ اما وظیفه و رسالت رسانه بیان حقایق است و اگر غیر از این باشد خیانت به جایگاه قلم و رسانه شده است.

اقدام عاجل و تدبیر صحیح در برخورد با این ناهنجاری ها اگر صورت نپذیرد وقوع اتفاقات دهشتناکی نظیر آنچه در حادثه باغی در حومه کرج در سال گذشته روی داد قابل پیش بینی خواهد بود.

پی نوشت:

1- منتخب الاثر صفحه 283 و 429، بحارالانوار جلد 52 صفحه 256 و 246 و بشاره الاسلام صفحه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
3
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا .
سالهاست منتظر چنین مطلبی بودیم
اجر شما با خداوند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
6
داخل باغ شهرها و پشت دیوارهاشون به شما ربطی نداره! اینقدر فوضولی نکنید. چاردیواریه مردم به شما چه؟! اگه کسی بیرون کاری کرد اونوقت انتقاد کنید...
بچه شهر
شما که به اصطلاح مدعی نظر دیگرانید بهتر نیست به عاقبت این نوع اعمال فکر کنید که بالاخره از پشت همین بعضی چاردیواریها معتاد وبچه حرامزاده بیرون میآید !!
reza
Japan
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
0
سلام دوستان
جلو فساد باید گرفت
انقلاب ما این همه شهید داد نه برای اینکه ما بمونیم راه درست را پیشه رو نگیریم
باید قدردان شهدا باشیم
و راهشان ادامه بدیم نه اینکه هر روز شاهد بیشمار فسادها باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
0
در پاسخ دوست گرامی که این کار رانوعی فضولی میدانند باید گفت چهار دیواری تازمانی که مزاحمت جهت اطرافیان ایجاد نکند اختیاری هست وقتی از ساعت 11شب تا 5صبح مزاحمت جهت همسایگان ایجاد میشود و درانتها هم با درگیری ومسایل دیگر مواجه هست چطور به دیگران ربطی ندارد وگرنه در اصل موضوع کسی مخالف باغشهر وویلا نمیباشد .
ناشناس
اگر این اتفاقی که شما می گید افتاد, بله حق با شماست!