کد خبر: ۴۳۵۹۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
نگاهی به گوشه و کنار شهر

قتلگاه در شیراز!

می بایست وجود تعداد بسیار زیاد نمایشگاه و نمایندگی های خودروهای سنگین از پل فسا گرفته تا میدان گلسرخ و تردد تریلر و کامیون ها در این بلوار را نیز به آن اضافه نمائیم.
در گوشه ای آرام و بی صدا نشسته بود. ندایی‌ در گوش او بی صدا، انتظار سفر کرده‌اش را فریاد می زد. دستانش‌ سرد و نفس هایش به شماره افتاده بود. چشم به در دوخته و برای بازگشت مسافرش‌ بی‌قرار بود. تپش‌ شدید قلبش، آرامش را از او می‌گرفت. سفر کرده اش هنوز بازنگشته. گوشی تلفن را برداشت و شماره او را گرفت. اما به‌جای صدای عزیزش‌، تنها این جمله را شنید: تلفن مشترک مورد نظر خاموش می‌باشد.

شیرازه - ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار در بلوار خلیج فارس شهر شیراز به محلی برای تصادفات دلخراش و مرگبار تبدیل شده است و گویا مسئولین نیز تصمیمی به حل این مشکل ندارند.

بلوار خلیج فارس از مسیرهای شلوغ و پرتردد و مسیری است که بسیاری از شاهراه های جنوب و شرق کشور همچون «عسلویه - فیروزآباد - کوار - شیراز»، «بندرلنگه – لار – جهرم - شیراز»، «بندرعباس – داراب – فسا - شیراز» و «زاهدان – کرمان – نیریز - شیراز» جهت ورود به شهر شیراز به آن ختم می شوند.

منتهی قضیه به همین جا ختم نمی شود و می بایست وجود تعداد بسیار زیاد نمایشگاه و نمایندگی های خودروهای سنگین از پل فسا گرفته تا میدان گلسرخ و تردد تریلر و کامیون ها در این بلوار را نیز به آن اضافه نمائیم.

این مشکل زمانی حاد تر می شود که تردد تعداد زیاد کامیون، کامیونت و وانت بار حامل میوه و تره بار مصرفی شهر شیراز و شهرستانهای اطراف آن به میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز نیز از این بلوار صورت می گیرد.

متاسفانه ورودی این بازار بزرگ فاقد حداقل الزامات راه و شهرسازی و حتی علائم هشدار دهنده و راهنمائی می باشد و تنها به یک بریدگی بسیار خطرناک اکتفا شده است و بارها و بارها شاهد بروز حوادث و تصادفات در این ورودی بوده ایم و یکی از تازه ترین حوادث دلخراش آن در هفته گذشته منجر به درگذشت یک جوان کواری شد.

براستی مسئولین استان و بویژه شهر شیراز تا به کی دست روی دست خواهند گذاشت و فکری به حال این مشکل نخواهند کرد؟ تا به کی باید شاهد داغدار شدن خانواده ها و بروز لطمات مادی و انسانی در این نقطه از بلوار خلیج فارس باشیم؟

چطور می شود به طور مثال در ورودی کارخانه سیمان فیروزآباد واقع در 10 کیلومتری کوار و یا دانشکده کشاورزی شیراز واقع در جاده شیراز - مرودشت، تقاطع غیر همسطح احداث نمود ولی نمی توان فکری به حال این مساله کرد؟

به هر حال امیدواریم دولت یازدهم و همچنین شورای چهارم شهر و شهرداری شیراز با اقدام خود چاره ای برای حذف این نقطه حادثه خیز و بلکه بهتر بگوئیم قتلگاه انسانی بیاندیشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رهگذر
-
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
1
سلام میدان اله نه گلسرخ
محمد
-
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
چي بگم.
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
متاسفانه اصول شهرسازی در هیچ جای شهر رعایت نمیشه. در جاهای دیگر دنیا حتی رنگ در منزل یا درختی که درب منزل میکاری باید حساب شده باشه
اما اینجا اتوبانها قدم به قدم بریدگی دارد. پایانه، مدرسه، پمپ بنزین، پاساژ، ایستگاه مترو، زیرگذر زند، میدان تره بار و پل همه در جاهای نامناسب ساخته میشود. گویی هنوز علم شهرسازی به شهر ما نرسیده و کارشناسان ما هنگام علم آموزی هواسشان پرت بوده، تا جاییکه ایرادها را مردم کوچه و بازار هم میگیرند!
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
متاسفانه شهردار شیراز چیزی کشف کرده بنام دست انداز، اسمش را هم گذاشته سرعت گیر. تمام اصول شهرسازی را ناشیانه زیر پا گذاشته وقتی مشکل ایجاد شد با یک دست انداز صورت مسئله را پاک میکند.
صادق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
یارا سخن از زبان ما می گویی
مهدی اکبرآبادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
با سلام و تشکر از انعکاس این مشکل که شاهد تصادفات بسیاری در این مکان بوده ایم
لطفا به این مطلب بسنده نکنید و با مصاحبه با مسئولین مربوطه در این بخش تا رفع مشکل پیگیری جدی بنمایید تا باقیات صالحاتی برجای گذارید
شما در این مطلب به اشتباه نوشته اید شاهد تصادفات در وورودی میدان تره بار ولی شاهد تصادفات در بریدگی هستیم که در عکس به وضوح به آن اشاره کرده اید
پست (اللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ) از وبلاگ http://samuel67.blogfa.com/
دقیقا مرتبط با همین مطلب با ارائه پیشنهادات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
دوست عزیز ربطی به کارشناسان نداره. شهردار و شورا اعتقادی به کار کارشناسی ندارند و بر اساس سلیقه و ذائقه و خوش آمد این و ان هست که تقاطعات غیر همسطح در اولویت قرار میگیره. این شیوه مدیریتی بی برنامه و سلیقه ای و خلق اساعه ربطی به علم شهرسازی نداره.
حسنl
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
خوشحالم به حوزه نقد دقیق ورود کردید، خدا قون، عالیه
سامان
-
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
بلاخره یه مطلب مفیدی هم نوشتید!
رضا
Canada
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0
كسي نيست به داد مردم برسه . حافظيه رابستن بلوار بستن. خداي ادمم خجالت ميكشه . زير گذر هم نميزنن
wbknqfnp
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
0