کد خبر: ۴۳۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
استاندار فارس:

هیچ فردی حق تفسیر به رای از قرآن را ندارد

اگر به سبب پایین بودن علم از درک معارف عمیق قرآنی محروم هستیم، همچنان باید به مطالعه آیات با استفاده از تفاسیر بپردازیم و در عین حال از تلاوت قرآن غفلت نکنیم که روشنایی و نور را در قلب انسان به ودیعه می‌گذارد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، اگر قرآن را مانند یک ساختمان بزرگ در نظر آوریم، ورودی این ساختمان صوت و لحن آن است که باید شکیل و زیبا باشد.

استاندار فارس با بیان این مطلب در مراسم اختتاميه دومين دوره مسابقات سراسری قرآن كاركنان فنی و حرفه‌ای كشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: برای هر چيزی زينتی است و زينت قرآن كريم، صوت و لحن خوش است قطعاً قرائت قرآن كريم بايد همراه با درك معنا باشد و طوری بيان شود كه معنا را به شنونده تفهيم كرده و مفهوم را به جان و دل او بشناساند.

حسين صادق‌عابدين افزود: درون قرآن كريم، اعماق دست‌يافتنی به علم سراسر نور و معرفت وجود دارد كه بايد جهت رسيدن به آن‌ها تلاش كرد.

وی بر ضرورت پرهيز از تفسير به رأی قرآن كريم اظهار داشت: اگر به سبب پایین بودن علم از درک معارف عمیق قرآنی محروم هستیم، همچنان باید به مطالعه آیات با استفاده از تفاسیر بپردازیم و در عین حال از تلاوت قرآن غفلت نکنیم که روشنایی و نور را در قلب انسان به ودیعه می‌گذارد.
صادق‌عابدين با تصريح اينكه تلاوت و قرائت، شفافيت خاصی را به دل و جان انسان می‌بخشد به برگزاری مسابقات قرآن كريم اشاره كرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن دارای بركات فراوان است كه تا مدت‌ها آثار و بركات خير آن باقی خواهد ماند.

استاندار فارس در بخش پايانی سخنان خود به ميزبانی اين استان در مسابقات كشوری قرآن اوقاف اشاره كرد و ابراز اميدواری كرد: در آينده‌ای نه چندان دور شاهد برگزاری مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در شيراز باشيم.

صادق عابدین ابراز امیدواری کرد که مسابقات قرآنی در مقیاس بین‌المللی در شیراز برگزار شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
0
حالا اگر كسي تفسير به راي كرد استاندار فارس ميتونه تشخيص بده؟
بابا به كار خودت برس، فارس نابود شد.