کد خبر: ۴۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی:

سپاه خاری در چشم دشمنان است/در دفاع مقدس ابهت غرب و شرق شکسته شد

در دوران دفاع مقدس ثابت شد که ملت ایران زنده است، ملت ایران این معنا را ابقا کرد که اگر بخواهیم می توانیم و خواستیم و توانستیم.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز، با اشاره به عقب نشینی آمریکا از مواضع خود، این عقب نشینی را حاصل رایزنی ها دیپلماتیک ایران و ایستادگی برخی دولت در مقابل خواسته های این کشور دانست.

آیت الله ایمانی گفت: چند کشور وقتی مسئولیت و وظیفه خود در برابر استکبار را درک کرده و در مقابلش بایستند، استکبار را به زانو درخواهند آورد.

امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه های امروز شیراز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، ایمان و باور مردم که از تعالیم اسلامی نشات گرفته بود را عامل پیروزی و موفقیت در آن دوران دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مردم جهان به قدرتی به نام اسلام و اعتقاد به اسلام آگاهی یافتند و توجه پیدا کردند که اسلام چه قدرتی است و لذا به فکر افتادند که اسلام را بشناسند.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: موج اسلام خواهی در جهان به دنبال دفاع مقدس و پیروزی ایران در آن دوران شکل گرفت و راه افتاد، در جنگ تحمیلی، ابهت غرب و شرق شکسته شد و آنچه امروز از بصیرت و مقاومت و همدلی دیده می شود، از آثار و برکات دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ثابت شد که ملت ایران زنده است، ملت ایران این معنا را ابقا کرد که اگر بخواهیم می توانیم و خواستیم و توانستیم.

آیت الله ایمانی در ادامه تاکید کرد: ما نه طالب جنگ هستیم و نه حاضر به جنگ با هیچ کشوری در سطح جهان، اما دست هر متجاوزی از هرکجای جهان به سوی منافع ملت ایران دراز شود را با قاطعیت و صلابت خواهیم شکست.

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به توانایی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توفیق های کسب شده توسط این نیروی با صلابت نظامی در عرصه های مختلف را یادآور و متذکر شد: سپاه پاسداران در برابر خطرات کلان چه داخلی چه خارجی از عهده مسئولیت و وظیفه خود به نحو احسن برآمده و تهدیدات را از سر نظام برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه سپاه با درک صحیح از شرایط و زمان و مکان، در هر دوره آنچه لازم بوده است را به کار بسته و در عرصه های جنگ سخت و نرم و در سایر عرصه ها موفق بوده است، گفت: به خاطر همین سپاه مورد تهمت دشمنان و مورد تهدید دشمنان واقع شده است.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره همچون خاری در چشم دشمنان نظام بوده است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگر از خطبه نماز امروز، برخی از فعالیت ها را حرام و برخی را مکروه و درآمد حاصل از آنها را نامشروع دانست و گفت: تلاش برای کسب درآمد از راه ساخت و ساز یا خرید و فروش ابزار و وسایلی که به حال جامعه مضر باشد، حرام است.

آیت الله ایمانی خرید و فروش فیلم های مبتذل، مستهجن، صور قبیحه که مهیج شهوات جنسی و نفسانی است، تابلوهای که از زنان برهنه و نیمه برهنه تحت عنوان کالای هنری تولید و عرضه می شود و ... را حرام دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی و ضابطین قضایی موظف به برخورد با اینگونه فعالیت ها در سطح شهر و جامعه هستند.


نظرات بینندگان