کد خبر: ۴۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲

برنامه تشییع شهدای گمنام در شیراز؛ از گلباران قبور شهدا تا سخنرانی آیت الله مکارم در شاهچراغ

پیکردو شهید به شهرستان «کارزین»، پیکر سه شهید به «خشت»، پیکر دو شهید به «سده اقلید» و پیکر دو شهید دیگر نیز به بخش «اسیر لامرد» فرستاده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس، گفت: پیکر 10 شهید عملیات فاو که 9 تن آنها گمنام هستند در شیراز تشییع می شود.
حسن خلیلی در نشست خبری  تشییع پیکر 10 شهید در شهر شیراز، افزود: سه شنبه صبح پیکر 10 شهید استان فارس که 9 تن آنها گمنام هستند در شیراز مورد استقبال قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: پیکر این شهدا، عصر پنج شنبه همزمان در مراسم گلباران قبور شهدا حاضر هستند و سپس به حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) هدایت می شوند.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس، ادامه داد: مراسم دعا و سخنرانی آیت ا... مکارم شیرازی از جمله برنامه هایی است که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اجرایی خواهد شد.

خلیلی در خصوص اعزام پیکر این شهدا به شهرستانهای استان فارس، افزود: پیکردو شهید به شهرستان «کارزین»، پیکر سه شهید به «خشت»، پیکر دو شهید به «سده اقلید» و پیکر دو شهید دیگر نیز به بخش «اسیر لامرد» فرستاده خواهد شد.

 وی در خصوص سنین این شهدا نیز تصریح کرد: شهدا از سن 16 تا 22 ساله هستند.

 مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس، تاکید کرد: 149 شهید گمنام در 46 نقطه استان فارس به خاک سپرده شده اند که 12 نقطه آن در شیراز است.

فارس داراي 500 شهيد مفقود و گمنام است
در اين نشست همچنين رئیس کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس از وجود 500 شهید مفقود و گمنام در این استان خبر داد.

سردار مجتبی مینایی فرد، گفت: گروه تفحص شهدا از روز تشکیل در استان فارس تاکنون هزاران تن از شهدای مفقود را شناسایی کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه زمانیکه تفحص انجام می شود متوجه برخورد نامناسب عراقیان در زمان جنگ با مجروحان و اسیران ایرانی می شویم.

رئیس کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس، تاکید کرد: امروز با مشکلات فراوان گروه های مختلف اقدام به تفحص می کنند زیرا بر خلاف قراردادهای بین المللی هیچگونه همکاری مناسب با این گروه ها انجام نمی شود و باید با سختی فراوان کارها را انجام داد.

سردار مینایی فرد با اشاره به لازمه انجام تفحص و دلیل پیدا شدن دیرهنگام آثاری از شهدا در جبهه ها، گفت: مهمترین دلیل اینکه همچنان تفحص در جبهه ها ادامه دارد، کمبود امکانات ما در دوران دفاع مقدس بود زیرا در برخی از مواقع حتی «کلاه» هم وجود نداشت.

وی یادآور شد: در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی چند عنصر برجسته وجود دارد که مهمترین آنها وجود مکتب اصیل اسلامی بر مبنای حضور خردمندانه یک شخصیت دینی بود.

رئیس کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس، گفت: نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تفاوت های دفاع مقدس را با دیگر جنگ های دنیا نشان می دهد.
نظرات بینندگان