کد خبر: ۴۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲

تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی شیراز

فرماندار شهرستان شیراز گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در تلاش هستند که سند راهبردی این شهرستان را تدوین کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، جواد زرینکلاه امروز جمعه در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیراز به خبرنگاران با بیان اینکه توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی، در تدوین این سند مدنظر قرار می گیرد، گفت: هدف از تهیه و تدوین این سند، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی اضافه کرد: تهیه و تدوین این سند با نگاه و بررسی سند شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و پس از شناسایی مشکلات، موانع و راهکارهای فرهنگی شهرستان، در آینده نزدیک انجام و به تمام دستگاه های متولی ابلاغ می شود.

زرینکلاه توجه و دقت به سبک زندگی، تفاوت های زندگی اسلامی و غربی، بازی های رایانه ای منحرف کننده و بسیاری از فاکتورهای موجود در تهاجم فرهنگی را در تهیه و تدوین این سند ضروری توصیف و تصریح کرد: اگر در موضوع تهاجم فرهنگی با دقت ورود و با آن مقابله نکنیم، ممکن است در آینده روزی را شاهد باشیم که حتی انسانهای منطقی که رفتارهایی منطبق با عقل و خرد انسانی دارند هم رفتارشان تغییر کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیراز، عملیاتی بودن برنامه ها را از ویژگی های سند راهبردی فرهنگ عمومی این شهرستان برشمرد و گفت: در تنظیم سند راهبردی فرهنگ عمومی باید علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات پیش رو، دستگاه های نقش آفرین در حوزه فرهنگ و شرح وظایف آنها، بگونه ای طرح و برنامه ارائه شود که قابل اجرا باشد و در عمل بتوانیم نتایج آنها را بصورت ملموس مشاهد کنیم.

فرماندار شیراز حوزه بروز مسائل غیر فرهنگی را خارج از مساجد و اماکن فرهنگی اسلامی دانست و تصریح کرد: تمام دستگاه های فعال در حوزه فرهنگ باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا برنامه های فرهنگی شان را در سطح شهر، اماکن تجاری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و... نمایان و اجرا شود و در این راه اصناف نیز باید حضور فعالانه ای داشته باشند.

نظرات بینندگان