کد خبر: ۴۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
تا پایان امسال

10 سقاخانه در شیراز احداث می‌شود

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: تا پایان سال‌جاری، 10 سقاخانه در نقاط مختلف شهر توسط این مجمع احداث می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید عبدالرضا دستغیب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 6 آبخوری یا سقاخانه توسط مجمع در نقاط مختلف ساخته شده و چهار مورد نیز تا پایان سال‌جاری نیز احداث می‌شود.

وی افزود: این سقاخانه‌ها در میدان امام حسین (ع)، ابتدای خیابان توحید، بلوار رحمت، مجاورت حرم سید علاءالدین حسین (ع)، ورودی دارالرحمه و ... ساخته می‌شوند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز در ادامه عنوان کرد: با توجه به آن‌که خیران بسیاری مانند خیران بیمارستان‌ساز و مدرسه‌ساز مایل بودند که در شهر آبا و اجدادی خود امکانات شهری ایجاد کنند، مجمع خیرین شهرساز به پیشنهاد شهردار راه‌اندازی شد که نخستین نمونه از این دست در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس هیئت امنای این مجمع، شهردار شیراز در کسوت رئیس هیئت مدیره و افرادی مانند مرحوم زمردیان، حق‌نگر، مصلح، قلعه‌دار و ... در شمار اعضای هیئت مدیره این مجمع حضور دارند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز تصریح کرد: در بحث فرهنگ‌سازی نخستین اولویت مجمع ترویج قانونمندی در شهروندان است که از طریق چاپ کتاب، بروشور و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری دنبال می‌شود.

به گفته وی، ساخت مجتمع‌های فرهنگی، فرهنگ‌سرا، سالن ورزشی، سرویس بهداشتی، کتابخانه و قرائت‌خانه در بحث شهرسازی توسط مجمع دنبال می‌شود.

دستغیب اظهار داشت: در حال حاضر احداث بوستان محله‌ای در ورودی شیراز در منطقه اکبرآباد، درمانگاه خیری، کتابخانه در گویم و مجتمع اشتغالزایی زنان بی‌سرپرست در منطقه پنج شهرداری بنا به پیشنهاد خیران در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در این مجمع افراد با هر میزان امکانات مالی امکان مشارکت دارند چنانکه خیری برای شادی روح همسر خود در بوستان فخرآباد یک آبسردکن نصب کرد و موارد این چنین بسیار وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سقاخانه ، شیراز ، احداث ، شیرازه
نظرات بینندگان