کد خبر: ۴۵۰۷۶
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
گزارش تحلیلی شیرازه از جنگ روانی علیه یک اقدام سمبلیک؛

«تانک» فصل مشترک «بی‌بی‌سی» و «بیست و سی»

سپاه پس از اظهارات روحانی در نیویورک مبنی بر این‌که استفاده از ماهواره در ایران آزاد است، تانک به خیابان آورد تا مخالفت سرسختانه خود را با روحانی اعلام کند! این را یکی از سایت‌های ضدانقلاب گفته است.

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی شیرازه - طی روزهای گذشته علاوه بر سیاه نمایی‌هایی که رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه در برخی حوزه‌های امنیتی علیه استان فارس انجام می‌دهند، یک خبر بسیار برجسته شد؛‌ «امحای ماهواره با تانک!»

پس از اقدام سپاه فجر استان فارس در خصوص از بین بردن 800 دیش و ریسیور که به مردم صورت داوطلبانه به پایگاه‌های بسیج تحویل داده بودند، رسانه‌های بیگانه بسیج شدند تا چند پیام برداشتی و مطلوب خود را از این رویداد در یک جنگ روانی حساب شده به مخاطب القا کنند. رسانه‌هایی چون العربیه، دویچه وله، VOA، بی‌بی سی فارسی، استان بان، دیگربان، رادیو زمانه، بالاترین، روز آنلاین و ... سعی کردند تا پیام‌های زیر را القا کنند:

- ایران با دسترسی مردم به اطلاعات مخالف است!

- سپاه با آوردن تانک به خیابان در پی ایجاد رعب در دل مردم است!

- سپاه پس از اظهارات روحانی در نیویورک مبنی بر این‌که استفاده از ماهواره در ایران آزاد است، تانک به خیابان آورد تا مخالفت سرسختانه خود را با روحانی اعلام کند!

- اگر نیروی انتظامی از دیوار خانه‌ی مردم بالا می‌رفت تا ماهواره‌ها را جمع‌آوری کند، سپاه با تانک به مبارزه با آن‌ها رفته است!

- سپاه و بسیج به دروغ می‌گویند که مردم، داوطلبانه ماهواره‌های خود را تحویل داده‌اند!

- سپاه توان برخورد «نرم» با یک مسئله «فرهنگی و نرم» را ندارد و از «تانک» کمک می‌گیرد!

این محورها، مبنای تحلیل‌ها و گزارش‌های پرتعدادی بود که این چند روز در دستور کار رسانه‌های بیگانه قرار گرفته بود. اما در این میان برخی رسانه‌های داخلی هم انتقاداتی را به این اقدام سپاه فجر مطرح کردند. سایت الف،‌ روزنامه اعتماد و حتی «صرفا جهت اطلاع» در اخبار 20:30 با یک رویکرد انتقادی به این مساله پرداختند. اصلی‌ترین حرف سایت الف این بود که ماهواره با تانک به خانه‌های مردم نیامده که حالا با تانک بیرون رود. این سایت، مبارزه «سخت» با «جنگ نرم» را غیرمدبرانه نامید. اما روزنامه اعتماد در یک اقدام موذیانه به سراغ سردار سجادیان فرمانده محترم نیروی انتظامی استان فارس رفت تا از او بشوند که نیروی انتظامی چنین کاری را انجام نداده و و این کار، کار ناجا نبوده است. اخبار 20:30 هم به همان تانک انتقاد کرد و حرف جدیدی نداشت.

سپاه فجر اما در واکنش به این تحلیل و گزارش‌ها بیانیه‌ای صادر کرد و این اقدام را سمبلیک و ارزشی نامید که موجب عصبانیت دشمن شده است. در این بیانیه از مردم فهیم شیراز که داوطلبانه دیش و ریسیورهای خود را به در اختیار پایگاه‌های بسیج قرار داده و یک دستگاه مبدل دیجیتال دریافت کرده بودند، تقدیر و تشکر بعمل آمده است.

اما به نظر می‌رسد فارغ از آن محورهای کذبی که رسانه‌های بیگانه سعی داشتند آن‌ها را به مردم القا کنند و اساسا آن‌قدر بی‌اساس هستند که شایسته پاسخ نمی‌باشند، می‌توان دو نکته مهم مطرح کرد:

- مطمئنا دیش‌های ماهواره آن‌قدر ظریف نیستند که برای امحای آن‌ها بشود مثلا از سنگ استفاده کرد! ضمن این‌که وقتی می‌گوئیم اقدام نمادین، باید به گونه‌ای این دیش‌ها در جلوی چشم مردم از میان بروند که در ذهن آن‌ها ماندگار شود. هرچند اگر سپاه همان یک تانک را هم به خیابان نمی‌آورد، رسانه‌های باز می‌گفتند که چرا با «غلتک» به جنگ ماهواره آمده‌ای؟! اما به نظر می‌رسد با توجه به تلاش‌های رسانه‌ای دشمن، بهتر بود که از تانک در این خصوص استفاده نمی‌شد تا بهانه به دست رسانه‌های مغرض داده نشود. مطمئنا کمتر نهادی در سطح کشور در مبارزه با جنگ نرم، هم‌چون سپاه و بسیج ورود کرده است و این‌که برخی رسانه های داخلی سپاه را به دلیل یک اقدام نمادین، غیرمدبر در مبارزه با جنگ نرم خوانده‌اند، بی‌انصافی بزرگی است.


- تحویل ماهواره‌ها به صورت داوطلبانه از سوی مردم شیراز صورت گرفته است. این مساله می‌تواند به عنوان یک راهکار فرهنگی جایگزین رفتارهای انتظامی شود. به نظر این اقدام سپاه فجر استان فارس آن‌قدر ارزش دارد که رسانه‌‌هایی چون صدا و سیما به جای تمرکز بر روی «تانک» به آن بپردازند و آن را به عنوان یک الگو برای استان‌های دیگر مطرح نمایند. اما متاسفانه این رسانه و برخی رسانه‌‌های داخلی از همه این اقدام نمادین، جز «تانک» چیز دیگری ندیدند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
شما که از فیلترشکن و ماهواره استفاده نمیکنید چطور از واکنشهای این رسانه ها آگاه شدید؟
آیا در این رسانه ها از این اقدام ترسیدند یا آن را به مسخره گرفتند؟
در شیراز دویست هزار ماهواره در منازل است 800تا عددی نیست
حاجی
آقا یاسر بابا چرا عصبانی شدی فقط جهت اطلاع شما اینکه مردم خودشون دارن به این باور میرسن که بودن ماهواره در خانه هیچ سودی نداره و مطمئن باش به همین زودی اکثر مردم ماهواره های خود را تحویل میدن.
و در آخر یک نصیحت از من به تو هیچ وقت عصبانی نشو:
در زندگی مثل زودپز باش هر وقت جوش اوردی در کمال ارامش سوت بزن
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
0
چرا فک می کنید از داخلی ها هرکه از سپاه انتقاد کنه ضدانقلابه!
چرا همش فک می کنید هرکاری سپاه کنه درسته؟!
اون از آتلیه عروس داماد، اون از فعالیت اقتصادی، اون از جشن تولد برای رهبری، اون از ...
بپذیرید اشتباه کردن و اقدام باارزش تحویل داوطلبانه دیش توسط مردم را هم خراب کردن با آوردن تانک به وسط خیابان
سالاری
آفرین به تو پل پسر شیرازی!
اگه پاراگراف از آخر دومی رو بخونی، می فهمی که این مظلب به سپاه هم انتقاد کرده عزیزم.
محمد
-
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
4
اقا یاسر اگه میتونی نمیخواد 800 تا تو 100 تا رو داوطلبانه جمع کن به جاش هم گیرنده دیجیتال بده ببینم چکار میکنیا !!!!!!!
ما شیرازیا میگیم بالای گود وامیسی میگی لنگش کن حالا ببینیم خودت چکار میکنی یا علی این تو اینم گود
بسیجی زرین دشتی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
5
حضرت امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود جا دارد از برادران سپاه در خصوص تلاشهای فرهنگی تشکر کرد قطعا اوردن یک تانگ نمادین بوده و خدای ناکرده هیچ منظور دیگری از جمله مقابله با رییس جمهور محترم در کار نبوده ونیست چون رییس جمهور محترم خود یک رزمنده وبسیجی است و سپاه خود موظف به حمایت و پشتیبانی از بسیجی خود می داند اما برای اینکه بهانه تبلیغاتی دست دشمن نیفتد بهتر بود از وسیله های دیکر جهت نابودی دیشها استفاده می شد .
ناشناس
-
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
همه ی دلیل ها متعصبانه و یک طرفه بوددر هر صورت نفس قضیه مخالفت با ارتباطات بود.فرهنگ سازی بهتر است.
متین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
خب دیگه یه ضرب المثلی هست که معنیش اینه هر طوری سر دیگران آوردی سر خودت میاد.
ها یادم اومد از هر دستی دادی از همون دست تحویل میگیری.
خود شما تا حالا بارها و بارها از این حربه استفاده کردید و در مطالب و تحلیل هاتون فقط نیمه خالی لیوان رو دیده اید و اونو خیلی گنده کردید حالا که یکی اومده به خودتون گیر داده میگید چرا فقط نیمه خالی رو می بینن.
آیا فکر نمی کنید وقتشه که یک تجدید نظری در افکار و رفتار خودتون کنید و هر مطلب و خبری رو گیر آوردین زودی یه تحلیل الکی به اون اضاف نکنید و تو بوق و کرنا نکنید.
اینا رو از باب امر به معروف و نهی از منکر از من داشته باشید.
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
تحویل خودجوش!!!؟
این کار هم در ادامه گرفتن جشن تولد برای اقا بود نه؟ شما کی می خواید بفهمید؟ کی؟
شهاب
-
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
قبول كنيد كار سپاه با آوردن تانك اشتباه بود.
اينها همه هزينه بر براي انقلاب و نظامه.
پافشاري بر ناداني بسيار اشتباهه.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
4
مطمئن باشید ماهواره مثل یک فرزند در خانه ها جاگرفته چرا اصل موضوع رو نمیگید یکی از اقوام ما یه ماهواره خراب با دیش تو خونه داشت که دیگه خریداری نداشت اونو برد به جاش یه دستگاه دیجیتال از سپاه گرفت یعنی مفتی مفتی ..همه همین کارو کردن برین تو خونه همونا که ماهوارشون رو دادن تحویل ببینید که ماهواره هنوز داره تو خونشون فعالیت مثتمر میکنه فقط یه اسقاطی رو تحویل دادن ما مردم ایران از اینکه ازادیمون تو منازل زیر سئوال بره متنفریم وگرنه همون شاه رو نگه میداشتیم ...با این احوال فکر نکنم کامنتم رو بزارین ولی اینم یه جور صدای مخالفه دیگه شنیدنش واسه شما حزب اللهی ها سخته به امید روزهای بدون خشونت برای همه ملت
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
حاجی عزیزم ده بار مطلبم را خواندم هیچ جمله ای از عصبی بودن نیافتم اما تمام جملات شما از عصبی بودن شما حکایت میکرد بر اعصاب خود مسلط باشید
برای آنکه رفتار خصوصی مردم را در منزل طبق نظر خود تغییر دهید به فرهنگ ساری نیاز دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
2
گاهی با یک نیت درست باید از دید دیگران نیز نتیجه را دید اگر تکیلف باشد نگرش دیگران مهم نیست اما اگر موضوعی تکلیف نباشد باید بهترین روش را برگزید
شهروند شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
3
با سلام.شهاب عزیز اونچه که برا انقلاب و نظام هزینه بر هست اوردن تانک نمادین نیست. هزینه بر برا انقلاب ما همین ماهواره هایی هست که غیرتو از شما مردا گرفته و حیارو از زناتون. و جناب شهروند عزیز تا زمانی که ماهواره مثل فرزند تو خونتون جا گرفته پس باید منتظر فرزندهای نامشروع دیگه هم تو خانواده باشید. و اما تانک... آفرین بر آن ذهنی که در هفته دفاع مقدس جنگ نرم را به جنگ سخت ربط داد. بگذارید تا من بگویم بچه های سپاه ما با تانکی روی ماهواره ها رفتند که روزی با آن روی جنازه های کثیف دست نشانده های آمریکا میرفتند. یادتان باشد که کثافت را اگر شده است با تانک پاک خواهیم کرد. نمیگذاریم بی غیرتی و بی حیایی شود فرهنگ ایرانی . حال برویدو بسوزید.
ناشناس
-
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
3
شماها که این همه ساز مخالف می زنید اگه سپاه وبسیج نبود معلوم نبود که کدام اجنبی به راحتی در خانه شماها رفت وآمد داشت وشما ها هم هیچ مخالفتی نمی توانستید بکنید نمونه آن رادر کشور های افغانستان ،عراق ،....متوان مشاهده کرد.برااجنبی هیچ فرقی ندارد که حالا شب است یا نیمه شب است .هر موقع که دلش خواست وارد منزل می شود بدون اینکه از صاحب خانه اجازه بگیرد.اولین قربانی این ماهواره ها مادران وخواهران شماهست . حالا کدام یک از شماها دوست دارید خواهر ومادر شما قربانی شود؟
رضا
Canada
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲
1
مدتها بود میخواستم ماهواره دیجیتالشو بگیرم حوصلم نمیشد و با فراخوان تعویض با دستگاه، تونستم به مقصود برسم، فکر میکنم هر کی دستگاه رو تحویل داده قصد تعویضش با یه مدل بهتری رو داشته!