کد خبر: ۴۵۳۹۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۲
گفتگوی متفاوت «شیرازه» با فرماندار 5 ساله شیراز

اگر شکلات به من بدهند هر کاری می کنم/ بچه ها پفک می خواهند نه شهربازی!

فرماندار 5 ساله که فرماندار بودن را بر خلبان شدن ترجیح می داد، در این خصوص گفت: «فرماندار شدن بهتره چون می تونی تمام شهر را اداره کنی.»

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی-اجتماعی شیرازه به مناسبت روز کودک طی مراسمی نمادین در دفتر فرمانداری شیراز و با حضور فرماندار سه تن از کودکان 5 تا 6 ساله مهد کودک «بچه‌های بهشت» نقش‌های اجتماعی را بر عهده گرفتند.

در این مراسم «پارسا مبارکی» به صورت نمادین دقایقی به عنوان فرماندار شیراز به سوالات «هستی ارجی»، خبرنگار نمادین در مقابل دوربین «محمد امین آب باریکی»، فیلم بردار نمادین پاسخ داد.

در ادامه بنا به درخواست خبرنگاران حاضر در جلسه خبرنگار خردسال سوالاتی را که حفظ کرده بود از فرماندار نیز پرسید.

خبرنگار نمادین درخصوص مسئولیت های یک فرماندار سوال پرسید که جواد زرین کلاه، فرماندار شیراز پاسخ داد: فرماندار نسبت به همه مسائل شهری مسئولیت دارد. برخی مسئولیت‌ها مستقیم است مانند انتخابات و یا امنیت شهر و برخی ماموریت ها جنبه نظارتی و هماهنگی دارد.

زرین کلاه درخصوص اختصاص وام های بلند مدت به مهد کودک های اجاره ای به خبرنگار 5 ساله گفت: اعطای وام های بلندمدت در دستور کار بهزیستی قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می شود.

در ادامه خبرنگار خردسال خطاب به فرماندار شیراز گفت «یکی از نکات مثبت شما مانند آقای زرین کلاه حل مشکلات مردم است! لطفاً در این مورد صحبت کنید» که زرین کلاه با لبخند پاسخ داد: اغلب مشکلات مردم شیراز، استخراج و فهرست بندی شده که درخصوص مسائل طرح هایی را آماده کرده‌ایم. امروز یکی از طرح ها به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده و در هر روز از هفته آینده، یک طرح ابلاغ خواهد شد که امیدواریم به تدریج تمام مشکلات مردم حل شود.

وی در پایان به مسئولین دستگاه های اجرایی شیراز توصیه کرد: همه بنابر مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند، باید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

در حاشیه این مراسم خبرنگار شیرازه از کودک 5 ساله که ساعتی نقش فرماندار را ایفا کرد، پرسید «شما که فرماندار شدی اگر خبرنگارها از شما سوال های سخت بپرسند، جواب می دهی؟»

آقا پارسا با صداقت جواب داد: «آره، البته خیلی بلد نیستم. همش رو نخوندم ولی همه رو حفظ کردم!»

پارسا در پاسخ به این سوال که آیا امضاء و عکس یادگاری هم می گیری، گفت: «آره، ولی من که فرماندار واقعی نیستم!»

فرماندار 5 ساله که فرماندار بودن را بر خلبان شدن ترجیح می داد، در این خصوص گفت: « فرماندار شدن بهتره چون می تونی تمام شهر را اداره کنی.»

این کودک خردسال که معنای اعتدال، عدالت و پارتی بازی را نمی دانست، در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه «اگر کسی به تو چیزی مانند یک جعبه شکلات بدهد و از تو بخواهد برایش کاری انجام دهی، آیا این کار را می کنی؟» گفت: «بله.»

فرماندار نمادین شیراز در پاسخ به اینکه « حالا که فرماندار شدی، چه کسی را معاون می کنی که بهت کمک بده؟» گفت: « می‌خوام یکی از دوستام رو انتخاب کنم. اصلاً همین محمد امین رو انتخاب می کنم.»

پارسا مبارکی در پاسخ به این سوال که برای بچه ها چه کاری انجام می دهی، گفت: «کار می کنم.» در همین حین یکی دیگر از خبرنگاران پرسید «برای بچه ها پفک می خری یا شهربازی درست می کنی؟ که پارسا جواب داد: «پفک می خرم.»

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
1
عجب خنده بازار قشنگی!
جای ما خالی
لامردی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
1
این مصاحبه مهمترین نکتش
صداقت صداقت صداقت
بود
هموطن
صداقت حلقه مفقوده سیاست ما
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
1
فرد منطقی برا بچه ها شهر بازی و پارک میسازد اما پوپولیست پفک میخرد
ناشناس
خوشم اومد از حرفت.

بیگ لایک
دوست
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
0
خیلی عالی بود کیف کردیم!!
مريم
-
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
0
صداقت را از بچه ها ياد بگيريم همش كه نبايد بچه ها از ما ياد بگيرن
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
0
بنظرم پارسا نقش واقعی خیلی از سیاستمداران رو بازی کرد با این تفاوت که صادق بود!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
0
چقدر خوب بود سیاستمداران صداقت پارسا رو داشتند!
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲
0
آفرین عمو جان