کد خبر: ۴۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۲

آغاز شب‌های فرهنگی ونزوئلا در شیراز

گروه موسیقی «بی توآیا» از ونزوئلا به اجرای برنامه پرداخت و در بسیاری از اشعار خود از شیراز و ایران به بزرگی یاد کردند که با تشویق حضار همراه بود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سفیر کشور ونزوئلا امشب همزمان با ولادت با سعادت امام علی‌النقی (ع) در مراسم افتتاح شب‌های فرهنگی ونزوئلا در شیراز که در امتداد برگزاری روز شیراز در کاراکاس برگزار می‌شود، اظهار داشت: 521 سال پیش ملت ونزوئلا استقلال خود را به دست آورد و توانست دوباره فرهنگ خود را زنده کند.

«امه‌ نوتپ زمبرانو» افزود: به لطف رئیس جمهور چاوز و دلاوری ملت ونزوئلا ما توانستیم پرچم فرهنگ و کشورمان را بالا ببریم.

وی با ادای احترام به «سیمون بولیوار» قهرمان آزادی ونزوئلا، تصریح کرد: امپریالیسم از اتحاد ایران و ونزوئلا به خود می‌لرزد.

در ادامه این مراسم، دبیرکل انجمن دوستی ایران و ونزوئلا نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان از استمرار برنامه شب‌های فرهنگی ونزوئلا در شیراز خبر داد.

محمد قربانپور افزود: فردا، شب دوم فرهنگی ونزوئلا از ساعت 6 عصر تا هشت شب در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، پس از سخنان وی گروه نمایشی «فافید» از ونزوئلا نمایشی دو نفره را در مورد «سیمون بولیوار» قهرمان انقلاب بولیواری ونزوئلا اجرا کرد.

از نکات جالب برنامه، اهتزاز پرچم ونزوئلا در تمام طول شب بر فراز ساختمان باغ جهان‌نما بود که توسط دو ونزوئلایی با لباس‌های مبارزان انقلابی نگاه داشته شده بود.

پس از این برنامه، گروه موسیقی «بی توآیا» از ونزوئلا به اجرای برنامه پرداخت و در بسیاری از اشعار خود از شیراز و ایران به بزرگی یاد کردند که با تشویق حضار همراه بود.

دو خواننده اصلی این گروه «پیکی» و «ارنستوا» بودند و «پیکی» پس از پایان برنامه طی سخنانی گفت: بر علیه ونزوئلا و ایران تبلیغات بسیاری در جهان می‌شود اما ما باید به دنیا نشان بدهیم که دارای فرهنگی زنده هستیم و بر روی پای خود ایستاده‌ایم.

وی افزود: هر دو ملت ایران و ونزوئلا با مقاومت و مبارزه به این جایگاه رسیده‌اند.

* پایان‌بخش سخنان «پیکی» شعار زنده باد چاوز بود

شب‌های فرهنگی ونزوئلا، آلمان و آذربایجان به مدت چند شب در شیراز ادامه دارد.

سه‌شنبه از ساعت سه بعد از ظهر تا پنج عصر برنامه دیگری از ونزوئلا در باغ ملی برگزار می‌شود.

در همین روز از ساعت 6 عصر تا هشت شب دو برنامه همزمان از آذربایجان و ونزوئلا برگزار می‌شود که مکان برنامه آذربایجان در باغ ملی و برنامه ونزوئلا در تالار حافظ خواهد بود.

در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه نیز از ساعت پنج عصر تا هشت، شب موسیقی کشورهای آذربایجان و آلمان در باغ ملی برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان