کد خبر: ۴۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

پاسخ مجلس به پروتکل الحاقی همچنان پابرجاست / ثبت خاطرات ظریف را گزارش تلقی نمی‌کنم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پاسخ مجلس به مسئله پروتکل الحاقی و مصوبه آن همچنان پابرجاست، مگر اینکه غرب ...

به گزارش شیرازه به نقل از دانشجو، سید احمدرضا دستغیب با اشاره به طرح مسئله پروتکل الحاقی در مذاکرات ایران و 1+5 گفت: اگر قرار است اتفاقی در مورد پروتکل الحاقی بیفتد، دولت باید مجوز قانونی را از مجلس دریافت کند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال های گذشته ما این مسئله را مستثنی کردیم و این محدودیت را برای دولت قائل شدیم؛ چرا که آن زمان انتقال پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و عدم حسن نیت کشورهای غربی و خصومتی که آنها با جمهوری اسلامی داشتند، باعث شد که مجلس از موضع مقتدرانه به این اقدام غرب واکنش نشان دهد.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: پاسخ مجلس به مسئله پروتکل الحاقی و مصوبه آن همچنان پابرجاست، مگر اینکه غرب مسیر دیگری را در زمینه هسته ای پیش بگیرد، دولت باید این مسئله را بداند که اگر توافقی در موضوع پروتکل الحاقی صورت بگیرد باید مسیر قانونی خود را در مجلس شورای اسلامی طی کند.

 

دستغیب همچنین در خصوص گزارش های ظریف پس از مذاکرات هسته ای از طریق فیس بوک گفت: وزیر امور خارجه و سرپرست تیم مذاکره کننده ایران در مصاحبه ای گزارش خود را به مردم ارائه داد، اما وی خاطرات خود را در فیس بوک ثبت می کند که این مسئله دیگری است و من ثبت خاطرات را به عنوان گزارش تلقی نمی کنم.

نظرات بینندگان